יום שני, 3 במרץ 2014

משפחת מנחוס ועיסקאות מקוללות

March 3, 2014 at 12:59pm


היום קרה לי משהו שהזכיר לי משהו אחר. אין שום קשר בין האנשים אבל בכל זאת האחד הזכיר לי את השני. שני הסיפורים אמיתיים לחלוטין והמשותף להם שהכל היה מנחוס. יש דברים מנחוסים בחיים ואם נשארים בחיים אז הכל לטובה. היום נספר את המנחוס האחרון. את ההוא מפעם עם רואה חשבון מיוחד ומבורך נשאיר לפוסט אחר.

חלק קטן מעיסקאות מתחרבש ומתקלקל בדרך. אין מה לעשות נגד תקלות מקוללות
האם ירושה זה מתכון לכאב ראש? מה קרה לעשיו ויעקב?
העצה שלי להתגוננות כללית כנגד מנחוס היא פשוט לתפוס מרחק עצום ולברוח. 

לכל אחד יש כמות מסוימת של דברים מקוללים. זה ידוע שאחוז קטן של דברים מתנחסים בדרך אבל הסך הכולל הוא בסדר. לעיתים המנחוסים יוצרים את הרושם שהכל מקולל. אסור להתרגש יתר על המידה, כי בסופו של דבר כמו ששלמה אוחיון אחי הבכור אומר "כל עכבה לטובה" ואני אומר שכל מנחוס מביא איתו את השחר החדש של היום שאחרי.
קופסת קמע מכסף, עם קמע כתוב ביד ע"ג קלף קמע נגד עין הרע בתוך מארז דוד בן עמי מכירות פומביות

עין הרע , עין צרה וסתם מנחוס
יש הרבה מאד אנשים המאמינים בקללות , עין הרע ,עין צרה ועוד צרות בצרורות ונערכים מבעוד מועד. הם עונדים , רוכשים ומתחמשים בקמעות ואביזרים שונים וזוהי תעשיה שלמה שיום אחד נקדיש לה פוסט נפרד. ממש לאחרונה דוד בן עמי זה המוסיף מהמכירות הפומביות ערך מכירה רצינית של קמיעות. בלי עין הרע זה הלך יופי. לא היה שם מנחוס בכלל מרוב הקמיעות.

יש ימים כאלה שדברים הולכים מנחוס. מנחוס זה מקולל בערבית אבל גם בעברית המילה נאחס מוכרת כקללה. לפעמים אין מה לעשות נגד דברים מקוללים. הכי טוב זה לברוח רחוק אם זה אפשרי ולחכות. ממש כמו צונאמי. המנחוס הוא תופעה אוניברסלית. זה קורה בכל מקום ואם זה לא קרה לכם אז סימן שאתם מלאכים או פשוט לא מודעים לכלום. חיים בבועה.
נתחיל מהמקרה שקרה ממש אתמול אבל התחיל שלשום. פלוני צילצל ובקש למכור אוסף די מכובד המשותף לשנים. הוא ואחיו אמורים להתחלק בכסף כי זו ירושה. המון פעמים מדובר בירושות ואנשים רוצים לדעת מה זה שווה ואולי למכור ואפילו לקנות את החלק של השני. ירושות זה מתכון לבלאגנים ומי שחושב שהוא יודע איך נמנעים מבלאגנים סימן שהוא קצת הרבה טמבל. זה ברוב המקרים תלוי בטבע האדם וליתר דיוק באופי. לא יופי אלא אופי.

קמע יברכך וישמרך קדם מכירות פומביות

קשירת קצוות
אז פלוני סיכם איתי על המחיר וביקש כסף מזומן. הכל סוכם וגם המזומן כי ככה מקובל ויותר נוח לשני האחים לחלק הכסף. סיכמנו שיגיעו עם הפריטים שלהם וגם צילום תעודת זהות וגם יקבלו אישור על העיסקה כי זו ירושה. אז חיכיתי בבוקר עם כל ההכנות. שעה עשר הגיעה ואין אחים ואין כלום. אז חיכיתי כי אין לי משהו אחר לעשות. ואז בשעה רבע לשתיים עשרה הוא מתקשר ואומר שאחיו רוצה העברה בנקאית ולא כסף מזומן. אז אמרתי בסדר אבל תגיעו לפה ונלך לבנק ונעשה את זה במקום. הוא ענה לי שעוד רבע שעה יחזור אלי לקשירת קצוות. מינוח צבאי של קמב"צים מניאקים. אמרתי בסדר.
אז חיכיתי רבע שעה ואפילו חצי שעה מלאה , ובסוף אחרי שעה הוא התקשר ואמר שאחיו רוצה לקנות את החלק שלו, כי נראה לו שאם זה מתאים לי אז זה בטח יתאים גם לו. סוחר בטוח קונה בזול, אז למה שהוא לא יקנה בזול. מציאות תמיד זה בזול. הוא מאד מצטער אבל ככה זה עם אחים. כלום לא סגור. הוא שאל אותי אם שמעתי על עשיו ויעקב. עניתי לו שלי קוראים יעקב ושיהיה בריא. בסוף שאלתי אותו אם הוא לא חשב על שינוי שם משפחה. הוא ענה לי שלא. אמרתי לו חבל, כי מנחוס זה אחלה שם בשבילו ובשביל אחיו. הוא אמר לי שיש לו בעיה עם שמות עם סיומות כמו אוס , חוס וגם כוס.

נאחס - מנחוס - ואין אפילו טיפה של נחת
נאחס – הוא עוגמת נפש, הרגשה רעה, וגם תחושת דחיה וגועל. בערבית, נחס הוא מזל רע; משהו מבשר רעות, מביא פורענות. נאחס עושים, ולפעמים נאחס נהיה מעצמו.
לנחס – לעשות למישהו נאחס, לגרום לו להיות מנחוס ( = אומלל, ביש גדא). השפה העברית של רוני הפנר


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה