יום שלישי, 1 במרץ 2016

חוכמת המגבים וגם גדי איזנקוט והמחסנית של מג"ב





שמתי לב שהמגבים במכונית של מינה ממש לא משהו. גם לא מנגבים טוב וגם משאירים סימנים של קשת אפורה ולעיתים עושים קולות לא נעימים. הצעתי שתחליף אותם ושתתעקש על מקוריים. אפילו אם זה עולה פי חמישה וגם מאתיים וחמישים ש"ח ויותר זה בסדר. מניסיון אני יודע שמגבים אוריגינאל זה עולם אחר. הרבה פעמים דברים זולים עולים ממש כלום ושווים לא כלום. מגבים זה ממש כמו המגפיים של ברוך אבל אני לא מכיר שום שיר עליהם. אני מעדיף את המילה וישר על פני המילה מגב שתמיד גורמת לי להתכווצות. דרך אגב למה משמר הגבול אימצו את הקיצור מג"ב ולא למשל משג"ב?
מגבים תמיד באים בזוגות למרות שהם לא שווים. המגב האחורי נראה לי סוג של המצאה מיותרת ומזימתית של מפתחי המגבים שלא המציאו משהו מרענן ואמיתי. ראיתי שיש מגבים לפנסים של מכוניות פאר וזה ממש סוג של פלצנות. מי ראה מגבים למטוסים? פעם ראיתי משקפים עם וישרים. מי יודע באיזה מכוניות המגבים כלומר הוישרים נמצאים בפנים ולא על הזכוכית בחוץ? מי יודע למה? יש על זה בדיחה נהדרת ואני מבטיח לספר למי שלא מכיר.

תפנימו שרצוי מאד שיהיו מגבים טובים מאד וזה בינינו כסף קטן. כמה כסף חוסך מי שמוותר על רכב פרטי? לאחרונה הפנמתי שרכב פרטי זה סוג של עונש וביום שאפרד ממנו אעשה מסיבה.
פעם ממש מזמן הכרתי מישהו ברחוב הקונגרס בתל אביב שטיפל בספידומטרים וגם במגבים ובעיקר במנוע שלהם. נדמה לי שקראו לו משה והוא היה ג'ינג'י רזה וקטן, וברור שהגעתי אליו אחרי המלצה של אבא שהכיר אותו כנהג מונית. נהגי מוניות יודעים כמעט הכל מלבד בחירה נכונה בקלפי. בהמשך למדתי שהמשה הזה מטפל בכל מיני דברים קטנים אבל גדולים. פעם אפילו החליף לי את המצוף במיכל הדלק בפיג'ו וככה למדתי שמצופים זה לא רק בחכה ובירקון כי אם גם במד הדלק העובד עם מצוף ממש בדומה לניאגרה שבשרותים. כשהייתי ממש קטן חשבתי שיש גמד בתוך המקרר שמדליק את האור בכל פעם שפותחים אותו. מתברר שמשה הג'ינג'י מרחוב הקונגרס (שהיה שכן של נתן הצורף ההונגרי בעל ידי הזהב) ידע לתקן כל דבר. היום לא מתקנים ומחליפים הכל. אפילו בני אדם. היו לו הרבה מנועים מפעם שעברו ליפוף מחדש עם חוטי נחושת אדומים ומבריקים וגם פחמים בצדדים. אני זוכר ששם לי מנוע של מרצדס והכוונה מנוע לוישרים. הוא גם אמר שכל המנועים מאד דומים. מתי החלפתם מנוע לוישרים?
בסוף הבנתי שהצליחו לשכנע את מינה שחבל על הכסף בשביל מגבים מקוריים ו"עוד מעט נגמר החורף ובקיץ לא צריך מגבים וארבעים ש"ח זה מספיק". שאלתי אותה איך הם עובדים והיא לא בדיוק הבינה מי זה הם וכשאמרתי המגבים כלומר הוישרים היא טענה להגנתה "אין גשם אז איך בדיוק אני צריכה לדעת איך הוישרים עובדים" הבנתי שזה היה שיעור יפה ותיאורטי למגבניקית מתחילה. השיעור המעשי עוד יגיע וזה אכן קרה ואפילו השבוע.
נסענו למצפה רמון לצפות במכתש הלא קטן ובסביבה הקרובה. רופ וחבורתו הבטיחו מזג אויר טוב, אבל קודם גשם. יצאנו והיה גשום וזה היה האות לנסות את המגבים הדנדשים שעלו רק 40 ש"ח כולל מע"מ והתקנה והאלמנט כבר בפנים. האמת שהמגבים האלה לא שווים אפילו חצי מארבעים. הם אכן זזים מצד לצד ועושים קולות של ויש ויש, אבל מים הם לא ממש מזיזים. האמת שניתן להתרגל למים על החלון אבל נראה אתכם מתרגלים לרעש. נראה לי אחלה אלמנט לחקירות שב"כ מורכבות ונואשות. מזל שזה שהציע למינה את הדייל הזה לא היה בסביבה. זה לא היה נגמר טוב. בהתחלה צחקנו ובהמשך כולנו בכינו והכל בשל 40 שקלים חדשים.
הרמטכ"ל החדש אחלה. אני אוהב את גדי איזנקוט הרמטגוץ ואין לי שום קשר לא לגולני ולא למשפחת איזנקוט. איזנקוט אמר שהוא "לא רוצה שחייל ירוקן מחסנית על נערה עם מספריים". זה היה במיפגש עם תלמידי תיכון העומדים להתגייס לצה"ל. הראשונים להיפגע מדבריו היו במשמר הגבול והייתה מצידם תגובה לא הכי חכמה. מבחינתי זו הייתה תזכורת למה שקרה בשנת 1956 ולי קשה לזכור דברים מהזמן שלא נולדתי. טבח כפר קאסם נולד מפקודות מטומטמות וגם שם זה היה מג"ב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה