יום חמישי, 31 במרץ 2016

תיבת בנדורה או למה אני מאוהב בעגבניה

אני ועגבניות זה אהבה מהביס הראשון. אני חולה עגבניות ואמא שלנו קראה לי בשלב מסוים עגבניה. אומרים שעגבניות זה דבר מאד בריא והנה עוד הוכחה שחרמנות ואוכל זה הבסיס לקיומנו. גם היום אני מטורף על עגבניות ולדעתי בלבד אני אחד המומחים הגדולים בתחום הזה לפחות באזור שלי. איל שני יכול ללמוד ממני איך אוכלים עגבניה עם פחות דיבורים. מעולם לא עשיתי זאת עם עגבניה וגם לא עם אחותה שרי. עגבניות בצבעים שונים יוצרים אצלי עכבות פיזיולוגיות. 

כשאני מביט על עגבניה אני כבר יודע אם העגבניה הזו תעשה לי את זה ויהיה פיצוץ או ששוב אסתפק במשהו רגיל וזהו. עגבניה טובה, אוכלים קצת קרה וקצת מלח וזהו. הכי כייף זה הפיצוץ שלה בפה אבל לעיתים קרובות זה משפריץ בכיוונים לא צפויים ממש כמו פעם כשהיינו צעירים וזה היה מגיע לתקרה, וילונות ולמקומות לא צפויים. אין על עגבניה טובה ולעיתים כואב לי בפופיק כשאני צריך לאכול אותן ולא סתם להתחרמן עליהן עד לסוף המתוק. חיתוך עגבניה זה סוג של פשע שנהפך לדבר מקובל. אני נגד חיתוך של עגבניות שרי אבל זוהי גזרה שהציבור מתקשה לעמוד בה. מי זוכר את עגבניות משה דיין? האם לאבו ג'ילדה עם הרטייה היה קטע עם עגבניות?
הכל בגלל הסלט של אפי


הסיבה למלל הזה היא ארוחה בה ישבנו 4 גברים די מדושנים ונעדרי חיות בקפה ארומה בבן יהודה פינת שלום עליכם. פעם אבל ממש מזמן קראו למקום הזה "המוזג". אפילו אני הייתי שם עם בירה ודג הרינג אי שם בתחילת שנות השמונים והמקום כבר היה בדימדומיו. מאז המוזג המיתולוגי, המקום הזה עבר המון ידיים וכעת זה ארומה ואפילו סניף מאד מוצלח ומעוצב לטעמי והכל שם עובד 10. את נושא האקוסטיקה נעזוב אבל כנראה שיש לי בעיה אישית. 


ישבנו בארומה וכל אחד הזמין משהו בקטנה ואפי המהנדס והמטפלת שלנו אפילו שילם על כולנו והוא עצמו אכל סלט גדול. אפי תמיד אוכל בריא ומעולם לא שותה קולה ודברים עם סוכר. מעניין מה היחס שלו כלפי עגבניות? אני טוען שניתן לאבחן באמצעות עגבניות הרבה דברים ויש מצב שאני אפתח אפליקציה בנושא.
הכל היה יופי וכל אחד היה מבסוט ואפילו יהודה קונסי שחייב מקום כשר ויש בארומה תעודה ואני יודע כמה זה עולה לחצי שנה. אני הייתי עם הלבן הזה שקוראים לו מוזלי ואפילו עם סילן מקופסל וגם דבש בקטנה ארוז וסגור. יהודה קונסי עם קפה ועוגה וניר פרדס חנה עם כריך ורק אפי עם סלט גדול. שמתי לב שבסלט של אפי היו המון מלפפונים ירוקים וכמעט לא היה שם צבע אדום של עגבניות וככה התחיל כל הדיון. שמתי לב שעגבניות מצליחות לחרמן את כולם אבל להפתעתי איש מהצוות המדושן לא הכיר את סיפורה של העגבניה מבחינת השם וזו הפתעה כי החברים שלי מאד מחונכים ואפילו מהנדסים ויש מצב ליותר מזה. מתברר שמהנדסים יודעים המון אבל לא הכל. איש לא הכיר את סיפורה של העגבניה בהיבט הלשוני ולמה עוגבים על עגבניה ולא סתם בנדורה. אז פתחתי את תיבת בנדורה וכל החכמים עם הסמרטפונים הבינו שעגבניה זה מלשון לעגוב ובקיצור החרמנים הצליחו עם העגבניה. 


יחיאל מיכל פינס הוא זה שאחראי למילה הסקסית עגבניה שבה אנו משתמשים בעוד שהרב קוק השמרן מציע אדמונייה ובן יהודה המתחסד הולך לערבית ואומר בדורה ורק אמא שלנו השתמשה בפומודורו.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה