יום חמישי, 24 במרץ 2016

קאובוי עם אקדח קפצונים


מבחינתי פורים ותחפושות זה תמיד קאובוי. לא יודע מי האחראי לזה אבל בכל טיפול הולכים אחורה לילדות וגם להורים. התמונות הראשונות שלי מפורים זה קאובוי. ככה גם הבאות בהמשך. לא מאמין שבגיל 4 קבעתי להורים שלי את התחפושת. מעולם לא עשיתי ברור טיפולי ומאבחן ואולי הגיעה השעה סופסוף וכפרה על הכסף. האחיות שלי התחפשו להמון דברים אבל לא זוכר שהן היו קאובוי בת או בעצם קאוגירל.




מה שאני זוכר מהילדות זה רק קאובוי עם כובע רחב וגם מכנסים עם מנג'טים וגם כאלה פרנזים ואפילו (אדומים?) בצד והשפם הצבוע שחור, מאד חשוב. ברור שגם היה אקדח עם קפצונים והמחסנית העגולה בצבע אדום. האקדח תמיד היה בהיכון ואני זוכר הרבה אינדיאנים שיריתי בהם. כדור אחד סוגר הרבה צעקות, גרזנים ונוצות. עד היום אני יורה בהרבה אנשים אבל בלי אקדח בכלל וגם תנועה עם יד ימין והאצבע מקדימה עם האגודל למעלה, עושה נהדר את העבודה.
אין יום שאני לא יורה בכמה נהגים ערסים בבן יהודה ובכלל. גם בראש העין אני לא מוותר. בכפר קאסם לא ניסיתי וביפו זה נראה לי מאד מסוכן וחסר אחריות ואפילו מתגרה. כנראה שאני לא באמת פוגע, או שהם מתרבים בקצב חריג.



מעולם לא התחפשתי לאינדיאני ובטוח שיש פה סיבה אינהרנטית, אפילו אם אכחיש זאת. מי אמר שבטבריה יש אינדיאנים או שזה סתם מניפולציה של המערכון המעליב עם הקפיטריה? 
אומרים שג'ון ויין ירה בהמון אינדיאנים בסרטים ובאש חיה ובכל זאת נשק אמיתי הוא לא החזיק מימיו. מישהו לוחש לי שככה גם שמעון פרס ואני מסרב להתייחס כי פרס לא שחקן כי אם מדינאי. עובדה שפרס שלא זכה באוסקר ונובל לשלום קיבל גם ערפאת הלא מגולח. מה לגבי רונלד רייגן? 
הסיפור של ג'ון ויין מורכב ופעם כילד מאד הערצתי אותו. היום אני רואה דברים באופן שונה, כי יוצאים הרבה דברים לבחוץ ולא ניתן להתחפש לכל החיים. ידעתם שהייתה לג'ון ויין פאה? בסרט החדש על דלטון טראמבו למדתי עוד פן אודות השחקן המפורסם שכנראה היה גם שחקן בחיים האמיתיים. מי לדעתכם הפוליטיקאי הכי מחופש בישראל? ומה לגבי העולם? 



אם נחזור לפעם ולפורים של אז כשהייתי ברווז, אז היה עוד מקרה בו כבר היינו גדולים יותר ואריק גרינבלט הזמין אותנו למסיבת פורים בבית שלו בשדרות מוצקין. זה כבר היה בכיתות הגבוהות של בית הספר היסודי. התחפשתי לבחורה כוסית ויש מצב שליותר מזה. כשנכנסתי איש לא ידע מי זו המעשנת עם הפומית והחזה השופע. אני זוכר שצדוק מזרחי השובב התחיל לשלוח ידים לציצי שלי. היו לי משקפי שמש ופאה כי בלילה זה אביזר חובה. אמרתי לצדוק שיפסיק אבל אינדיאנים לא תמיד מבינים עברית. הוא היה חייב לדעת מי זה והמשיך לשלוח ידיים. אחרי שתי אזהרות ומבט נוקב הוצאתי את האקדח שהיה לי ויריתי בו. מה המסקנה? אינדיאנים מבינים רק קפצונים ופורים שפייל. חג שמח וכשר לכולם.



2 תגובות:

  1. תראה קובי, אם החליטו להצמיד לך חמור בפורים אז היו רק 2 אפשרויות לתחפושת: או משיח או קאובוי. ונראה לי שהאפשרות שההורים יחליטו שאתה משיח קצת מרחיקת לכת. אז החליטו באין ברירה על קאובוי. זה נורא פשוט.

    השבמחק
  2. איך אומר ידידנו אליעזר? גם זו דרך מקורית לראות את הדברים.
    מישהי נשבעה לי שזו הייתה התחפושת הכי נפוצה יחד עם ליצן, שוטר וחייל.

    השבמחק