יום שני, 14 במרץ 2016

איפה זה רמת הציפיות?


בשבוע האחרון שמתי לב שהרבה אנשים מדברים על רמת ציפיות. מעולם לא הייתי שם וכשניסיתי לקבל איכון הסבירו לי שזה בכלל משהו איזוטרי. אני מחפש כיוון ומסבירים לי שזה משהו בראש וכל אחד עם רמת הציפיות שלו וזה הולך חזק עם אהבה, כסף ואפילו כבוד ואגו. איפה רמת הציפיות שלכם?
נולדתי ברמת הטייסים שזה מקום די נחמד ביד אליהו. לא בטוח שהיו שם טייסים אבל תודו שזה שם מאד מבטיח. למרות שמאד רציתי וציפיתי להיות טייס בשמיים, זה לא קרה כי אלו שמחליטים חשבו ממש אחרת. ציפיות לחוד ומציאות לחוד.
בשנת 1962 עברנו צפונה כי הצפון נחשב ליותר עדיף. אבא חשב ששכונת רמת חן שזה ממש מעבר לכביש, זה גם בסדר ואפילו בבית קטן עם קרקע צמודה, ואפילו עם דשא ועצים אבל אמא חשבה אחרת והיו לה נימוקים. כל אחד והציפיות שלו.

בצבא ההגנה לישראל הייתי ג'ובניק אבל בצפון הארץ. פעם אפילו הגעתי לרמת הגולן ושהייתי במקום מאד סודי וגבוה. למפקד הבסיס קראו רובי פלד והיה לו זקן וגם בטן לא קטנה, כי אכלו שם כל הזמן טוסטים ושקשוקה עם המון ביצים. רמת הגולן זה מקום עם המון דברים ובעיות ויש גם זבובים והרבה קרבות גבורה. אין כמעט אנשים ברמת הגולן. מי יודע כמה יש? מי יודע כמה היו לפני 1967? מעניין מה יקרה עם הרמה הזו. יום אחד ואחרי הרבה שנים ראיתי ברמת אביב את רובי פלד הקבלן שבנה ושיפץ הרבה בתים בתל אביב יפו. רובי לא זכר אותי בכלל ושאל "מאיפה?" עניתי "מתל אבו נידה" שברמת הגולן. רובי פלד צחק והבטן גם.

כשמינה ואני התחתנו בפעם הראשונה גרנו בהרצליה אה. תל אביב הייתה יקרה והמשפחה שלה גרה בהרצליה אה. אמא שלנו אמרה שהרצליה זה בסדר אבל רמת השרון יותר. רמת השרון והתותים עם מנסדורף היו מאד קרובים. יש לנו קשר משפחתי לא ברור לסבא ולסבתא של עמוס שהיו מראשוני רמת השרון.
פעם יצאתי לטיול לימודי עם ד"ר צבי גנין וגם עם ד"ר מוטק'ה נאור. עלינו לירושלים לשמוע את מה שהיה במלחמת העצמאות במנזר סן סימון והסביבה. שמענו שרפול איבד שם חצי ראש. בהמשך הגענו לגבעת רם. אני זוכר שמוטק'ה שאל אותנו אם אנחנו יודעים למה קוראים למקום הרם והנישא הזה בשם גבעת רם. איש לא ידע חוץ מבחור אחד וזה לא אני. ב1985 לא היה אינטרנט זמין בישראל האינפלציונית. הבחור הזה גר באזור של כרם התימנים ואני זוכר שהוא אמר שרם זה לא רמה ולא בטיח. רם זה בעצם ראשי תיבות (ר"ם) של ריכוז מפקדים ואולי היה שם ויכוח על רמת מפקדים ולאחרונה ראיתי אפילו גירסה של רמת מגויסים.

פעם הכרנו איש מאד נחמד שנולד בגרמניה. אגב כל היקים נולדו בגרמניה. שכחתי את שמו לצערי והשבוע שוב נזכרתי בו אבל לא בשמו כשליווינו את בן ציון אברמוביץ אבא של איריס בדרכו האחרונה בבית העלמין שבהוד השרון. גם אותו יקה מצוי שם לנצח. אני זוכר שהלכתי עם אבי לאותו בית עלמין וזה היה מאד פסטורלי באמצע הטבע והאדמות הרטובות. אבא אמר שהאיש שלנו נולד בגרמניה ובארץ גר בהוד השרון ואפילו ברמות השבים שזה פעם היה רמות קוקריקו והכל בשל אותם לולים ותרנגולות.

חיים נחמן ביאליק עבר מתל אביב לרמת גן כי היו לו סיבות משלו ולא בטוח שאת כולן אנחנו מכירים. ברמות מנשה ונפתלי מעולם לא הייתי ויש לתקן זאת ויפה שעה אחת קודם. ככה גם לגבי רמת יוחנן וישי. ברמת אפעל הייתי ואפילו פעמים מספר בנסיבות ממש בסדר. אפילו הגעתי לרמת הכובש לחתונה בגן הפקאן. ברמת הנדיב נכנסתי למערה של של הברון רוטשילד.

ברמת השופט הכרתי אספן ולא הייתי בבית הראשונים. השבוע שלחתי קטלוג לאספן ברמת מגשימים. מי יודע איפה זה רמת הציפיות?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה