יום שבת, 26 במרץ 2016

מנפלאות הרשת או חלומות באספמיה

היום ט"ו בשבט וזה חג ולא בגלל זה מאד התרגשתי. זה קרה על הבוקר ותפס אותי ללא התרעה והתרגשתי וטוב שהייתי לבד אבל לא בחושך. לפני יומיים קיבלתי מייל באנגלית של מישהי המנסה לברר משהו משפחתי. היא קראה ברשת את הזכרונות של אבא שלנו באנגלית והבינה שיש סיכוי שאנחנו משפחה. 
קוראים לה לידיה והיא חיה כיום בספרד עם משפחתה אחרי שסבתא שלה הגיעה לארגנטינה בתחילת שנות העשרה ממזרח אירופה. 


השורה התחתונה של הסיפור היא שאנחנו בני דודים ויש גם צאצאים של לידרמן בספרד. אולה וזה לא חלומות באספמיה היא אספניה מפעם ומהיום יש לנו גם גונזאלס במשפחה. 




וזה הקטע מזכרונותיו של אבא שלנו שמואל לידרמן שכנראה דרך וריגש את לינדה פרוט ציקמן. וזה הציטוט "אחרי מקור שם המשפחה "לידרמן" לא הצלחתי להתחקות. משמעות השם בגרמנית הוא "איש שכותב שירים" (המילה lied פירושה בגרמנית שיר), וייתכן שכאשר השם ניתן לאחד מאבות אבותי, הוא התגורר באזור מיושב בגרמנים.
להוריו של אבי, סבתא גיטל בת שמואל ודבורה, וסבא אהרון-אורקה בן יצחק-עקב, היו ששה ילדים, שלוש בנות ושלושה בנים. ואלה שמותיהם לפי סדר הולדתם: הבכירה שיינדל, רחל, אבי יעקב, יוסף, דוד ודבורה. שיינדל היגרה לארגנטינה ב-1912 ואחריה היגרו לשם רחל, דוד ודבורה. אבי ודודי יוסף נשארו בפולין ונספו בשואה. סבי נפטר ב-1924, שנתיים אחרי הולדתי."
אז לידיה ובעלה חברים חדשים בפייסבוק ומי מכיר דיל טוב לספרד?



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה