יום שני, 14 במרץ 2016

עזרא כדורי חולה אהבה לתל אביב יפו


אני מכיר את עזרא כדורי הרבה שנים. אני לא יודע כמה זמן בדיוק אבל נניח שזה לפחות 30 שנה. אחותי אראלה הבלונדה מכירה את עזרא כמה שנים לפני כי הם למדו באותו בית ספר יסודי. עזרא נולד בשכונת התקווה והגיע לבית ספר דוגמא ברחוב בן יהודה וזה עוד סיפור תל אביבי.





מי מכיר את סיפורו של המוסד ברחוב פרופסור שור בתל אביב? השם הרשמי הוא בית הילדים העירוני בצפון תל אביב. מוסד זה שם רב משמעי. עזרא היה אחד הילדים שגרו שם כי לא תמיד החיים זה תוכנית כבקשתך. בבית לא היה קל וככה עזרא למד בדוגמא ע"ש הנריטה סאלד. פעם אחותי ועזרא נפגשו בחנות וככה הבנתי משהו על המוסד הזה. נדמה לי שגם אחותי. עיריית תל אביב יפו ידעה תמיד להושיט יד ואין פה שום נימה צינית. 
עזרא שהיה פעם ג'ינג'י כתום חזק, מגיע לחנוק מדי פעם משום שלעיתים הוא מקבל דודא למשהו מנדטורי מפעם ועוד דברים לא מוגדרים.

לא תמיד אני משתף פעולה עם עזרה ומנסה לדובב אותו ולהסיטו מהקטע האגרני. זה קורה בדרך כלל אחרי משמרת לילה בחברת חשמל שם הוא עובד קשה ותמיד הוא נראה שפוך. אני בעד חברת חשמל ועובדיה וחבל שאין עוד ועדים חזקים כאלה. בכל זאת הכסף של עזרא לא נשפך כמו חשמל ויש פה סוג של בונקר עמיד, אבל תעזבו כבר את הכסף כי יהודים וכסף זה כמו שירותים ונייר טואלט. 
מעולם לא הבנתי למה אספנים רוצים לקנות עוד ועוד ועוד דברים. איך לא נמאס להם? מישהו אמר לי שזה סממן למשהו נפשי ואני לא רוצה להיכנס לזה כי גם אני כנראה בקטע הזה. 
עזרא אוסף הרבה דברים אבל נדמה לי שהדבר שהוא הכי אוהב זה תמונות מפעם. תמיד אמר לי שיש לו הרבה דברים מדליקים. אפילו הציגו את התמונות שלו מפעם בחוברת שיצאה ל-100 שנה לעיר העברית הראשונה. 
עזרא הגיע עם האלבום האישי שלו ואני מאד נהנתי. הנה הקישור לאלבום המלא של עזרא כדורי 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה