יום ראשון, 22 בדצמבר 2013

קארין מגולן טלקום ומה יהיה עם רמת הגולן?

נדמה לי שהתחלתי להבין את המושג נודד באופן חלקי. לא סתם נווד עם נאד מים ואפילו לא חצי נווד כי אם נודד עלאמת. נכון ממש כמו היהודי הנודד וכמעט כמו עודד הנודד. פעם היו הרבה שפשוט נדדו בנדידת העמים הגדולה. היום יש sim נודד וזה כנראה מושג עם כמה משמעויות.

תמיד ידעתי שיש יהודי נודד , נדידת העמים הגדולה וכעת למדתי על sim נודד
"העם עם הגולן" ובפועל לא קורה שם כמעט כלום כי הגולן נודד כבר הרבה זמן
קארין מגולן טלקום אסרטיבית ולא מרפה עד להשגת המטרה. ככה צריכים לנהל גברים מהססים


יעקב שלום זו קארין מגולן טלקום ! צייר אחי לוינשטיין 2013

המהפכה של גולן מגאליה
חברת גולן טלקום עשתה מהפכה בעולם הסלולר. ישראל מדינה מיוחדת. מבראשית הכל כמעט בסדר ואפילו קצת משעמם וואז עושים בלאגן שפשוט מטריף את כולם ואז מביאים מושיע שמחזיר הכל לבסדר ואז כחלון הוא גדול וכולם מרוצים. מבחינתי כחלון זה עוד קדימון למופעי ביבי. קדימון כחלון נחמד ותו לא. אל תתפעמו מהתופעה כי יש רק אפשרות לאכזבה. גם כחלון כעת קצת נודד ומענין לאיפה. אפילו פרופסור זליכה נדד מביבי לשלי. בישראל המתכון להצלחה תקשורתית אומר שקודם תעשה בלאגן ותקח הרבה כסף, ובהמשך תקח הרבה פחות וכולם יאהבו אותך.

האיש הרזה עם ה SIM וביבי השמן
ביבי נתניהו אלוף הארץ במצגות בכלל . לדעתי בפועל כל המצגות שלו קרסו. כל סיפורי האיש הרזה הסוחב על גבו את השמן יצאו בדיחה. מי שהשמין על אמת ובכל המובנים זה ביבי ושות'. מי יכול להגיד לי בבקשה כמה ביבי שוקל? את שרה תעזבו בבקשה. וליברמן? האם ביבי נגע בכלל באיש השמן שהשמין הרבה יותר? אתם יודעים כמה מרוויחים היום בשרות המדינה אותם בעלי משרות בכירות? ומה הפנסיות המשולמות כתוצאה מכך? ומי מממן ויממן את זה בעתיד הקרוב? ולמה סטנלי פישר הרזה מאד דואג לבנקים ולטענתו שומר על יציבות הציבור ושלומו , כי הציבור הזה והצעירים שלו אמורים לשמן בעבדותם את גלגלי המערכת. מבחינתי צריך להראות לביבי ולפישר את הדרך החוצה. הם כבר יסתדרו טוב ואל תדאגו להם יותר מידי.

לעולם השמן לא יבין את הרזה, והשבע את הרעב!
ישראל יוצאת רע מאד בענין העשירים מול העניים. בחיים ביבי לא מסוגל להבין את העניים על אמת ולא יעזור כלום. ביבי זה קיסריה ורחביה ושלי זה עמך והרב קוק, ובכל זאת העם אוהב את ביבי יותר מאשר את האחרים. אולי אפילו יותר מאשר את בגין ובן גוריון. העם עם ביבי ופעם אפילו העם עם הגולן. גולן טלקום זה כבר סיפור שונה ובעצם תבינו שזה ממש אותו דבר.

מספיק להיות פראייר ובמבטא צורפתי בבקשה
גולן טלקום היתה החברה שבישרה על המהפכה במחירים. הבחור שעומד בראשה קרא לנו פראיירים ואנחנו הבנו שהוא צודק. פראייר אמיתי יודע שהוא כזה ויש כאלה שיש להם פריבילגיה להיות פראיירים כי יש להם כסף. בישראל הסלולארית היינו כולנו פראיירים ולרוב הפראיירים לא היה ועדין אין גרוש על התחת אבל יש לנו סים משלנו. ביבי הבין זאת כי ביבי מבין בכסף ואפילו לכאורה בכסף בגרביים. גם אני במצבים מסוימים שמתי כסף בגרביים לזמן קצוב. אז מה זה אומר? שאני יכול להיות ראש הממשלה?

יאיר נחמני שוב צודק
איך צחקו לנו בפנים והפכו אותנו לכאלה מטומטמים שרק ההוא במרומים מסוגל להבין. תנתחו את מה שהיה פה ותפנימו שיאיר נחמני צודק. יאיר אומר שהמון חברות ענק יושבות ומתכננות ללא הרף איך מנקנקים את הצרכנים השבויים, שהם בדרך טמבלים די מושלמים ובכל העולם. שיטת הפראיירים עובדת שעות נוספות ובכל מקום. אם יש אפשרות אז חברות ענק יזמברו אותנו ובחוכמה. לעיתים אפילו ניתן להנות מזה. אגב גם יאיר יודע בדרכו לנקנק את מי שירצה. והוא רוצה.
כשגולן טלקום הכריזה על כניסתה לשוק אמרתי שאני קודם כל מצטרף בקטנה. יש לי מספר נוסף שאני קורא לזה מספר לעת מצוק כלומר משהו שיהיה בצד לשימוש חרום. כל הזמן יש סיכוי למצוקים ורק כעת צלחנו את האחרון. הבן שלי ניר קצת צוחק עלי בנושא  המצוקים אבל מעניין שתמיד הוא זה הנזקק למכשיר החרום שלי ואפילו באופן קבוע.

מכשיר חכם ומשתמש בבועה
יש לי חיבה למכשירי טלפון מסיבות לא ברורות. לדעתי אנשים הצורכים תקשורת הם אנשים חברותיים ולכן יש להם צורך להיות בקשר תמידי. זוהי גם חגיגה לשרותי הביון ולמידע הנאסף עלינו לשימוש כלכלי. סמארטפון עדין לא בבית ספרי ומסיבותיי שלי. אני סבור שכשהטלפון חכם אז המשתמש נהפך לטיפש המצוי בבועה תמידית. אז פניתי לגולן טלקום ועשיתי את כל מה שביקשו כולל קניית כרטיס sim חדש והכל באמצעות הרשת החביבה , כי אין להם סניפים שזה כייף להם ועונש ללקוחות מהסוג שלי.

לנייד לנייד ולפנק לפנק
כרטיס האשראי חוייב וכרטיס ה sim שלי בדרך ואפילו כבר הגיע ברשום ואני עושה כל מה שמבקשים ממני בהוראות והכל מתנהל יופי ויש לי שם וחשבון בחברת גולן טלקום ואפילו מספר שנוייד מחברה אחרת. לנייד מספר זה נהדר. ההרגשה פשוט חלומית ועוד מעט אוכל לדבר עם כל העולם עם קו מנוייד השייך כעת לגולן טלקום. הרי העם עם הגולן כי הגולן שלנו וכרגע הסורים עסוקים בצרות שלהם עם הבן של האריה מקרדאחה. הבן שהוא לא כפיר כי אם סוג של גמל  דבשתי עם תואר דוקטור ויודע להרוג ממש כמו  אבא שלו ואפילו יותר.

החדרת כרטיס SIM נכשלה!
אז בסוף תהליך ההקלדה וההחדרה של הסים של גולן טלקום נכתב לי על הצג של הפלאפון "החדרת כרטיס סים נכשלה". המילה נכשלה החזירה אותי באחת למבחני מתמטיקה , פיזיקה וכימיה. למה להכשל שוב? מה כבר עשיתי רע? למה חייבים להכשל בהחדרה? לא נורא ניסיתי שוב ושוב וברור לכם שנכשלתי סופית ואין קורס אחר כרגע. הגולן שלי תקוע כי נכשלתי. העם עם הגולן !?

מכיוון שהמספר הזה הוא רק לחרום אז אמרתי לעצמי שאין לי מה למהר ובהמשך נראה מה לעשות כי ממילא אין עם מי לדבר וכל ההתנהלות עם גולן טלקום זה רק בפייסבוק או במיילים ברשת הנראים לי גרפית כאילו משנות השבעים. היה אינטרנט בשנות השבעים? אז זנחתי את ענין הגולן טלקום ממש כמו ענין רמת הגולן כי העם עם הגולן וכרגע הכל רגוע. אגב כמה אנשים יש היום ברמת הגולן? כמה היו שם לפני עשור? כמה יהיו בעוד עשור? כמה סורים חיו ברמת הגולן עד ששחררנו את Golan Heights? וכמה דרוזים? ולמה אנשים לא עוברים לגור בגולן? מכירים את קופי ענן בהר בנטל? כמהלקוחות צריכים בגולן טלקום בשביל שיעמדו בתנאים של המכרז? האם לא ניתן לקנות לקוחות דמה ממש כמו לייקים באינדונזיה בפייסבוק?

אביגדור הגאון עם הפומפה ואני ברמת הגולן 1979 צילום:אליעזר מורב

הגולן שלי ותל אביטל - אבו נידא עם אביגדור הגאון ורובי פלד
כשמדברים על רמת הגולן אז אני נזכר בכמה דברים אישיים. יצא לי בצבא להכיר במעט את תל אביטל או כפי שאחינו הסורים קוראים לו תל אבו נידא ולא בטוח שזו הנידה שאתם חושבים עליה. מקום מעט מוזר ומבודד שרב סרן רובי פלד היה מפקדו ובהמשך ישפץ את בתי תל אביב כולל מבנים מיוחדים כמו בית הפגודה

כולם יודעים שרובי פלד היה בסיירת מטכ"ל ואת תל אבו נידא לא סופרים, כי שם יש רק גובניקים ולפלפים. רובי  פלד היה קצת משועמם ולכן עשה הרבה הקפצות ומטווחים וגם יודע לאכול יופי של חביתות ושקשוקה עם הרבה תוספות. גם היום יש לכך הוכחות גופניות לכך.

 החום הקור והברחשים וגם גמלא וגלגל רפאים
מאז אני גם זוכר את החום ברמה הסורית והזבובים והברחשים שלעולם לא מתיאשים. לדעתי זה ממש לא הכי כייף להיות שם ואפילו לא בחורף. משום מה הכל נראה ארעי. תמיד אנשי הרמה מתיחסים לאזור המרכז כמקום אחר כי שם הם די מנותקים ומהרבה סיבות. אנשי החרמון בכלל בסיפור של חורף ולא רק בשיר. אפילו בנווה אטי"ב חי עמיחי התל אביבי חובב נומיסמטיקה שלא מוכן לרדת למרכז בשום תנאי. תל אביב עושה אותו ממש חולה. גם אנשי גמלא סרבו לרדת. 
אני גם זוכר את הסיור הנחמד עם ד"ר קלר אפשטיין הארכיאולוגית של הרמה והביקור בקצרין.  גם רֻגְ'ם אל הִרי -גלגל רפאים זה דבר מענין ומסקרן והסיור עם פרופסור כוכבי  נחרט לנצח.
אפילו זכרתי שהבן של ד"ר איטה פוקוטינסקיה  רופאת המשפחה של הורי גר בקצרין.
מטבעות גמלא הם פרק קטן ומסקרן. ויזואלית הם נראים לי ממש סוג של חיקוי מסכן. ברור שזה אמיתי.
 מעניין היה לבדוק מידגמית כמה מתושבי הרמה באו לשם וגם נשארו. אולי התיאוריה שלי שגויה. 

פני מטבע במרכזו גביע העומר וסביבו הכתובת העברית לגאלת. ויקימדיה

איפה המעצב אד ואן אויין מקצרין?
הדבר הנוסף הוא המעצב אד ואן אויין שגר ברמת הגולן ואפילו בקצרין. אד מעצב שעשה המון דברים בתחומנו והגיע לישראל מהולנד ומעטפת היום הראשון עם החיפושיות שעיצב כולל ההקדשה שלו אלי מחברים אותי אליו ואל מקום עבודתו. ניסיתי לאתרו ולדבר איתו אבל לא מצאתיו. אולי גם אצלו הסים נודד ואולי הוא כבר לא פה. אשמח לעזרת הגולשים.

חיפושיות בישראל עם הקדשה אישית של אד ואן אויין צילום: אליעזר מורב

פראירים לא מתים ומשלמים כפול וגם "הסים שלך נודד"
אז חזרנו לטלפון החרום שלי שהחדרת כרטיס הסים שלו כשלה ואני זחוח וממשיך לשלם גם לגולן טלקום וגם לסלקום כי טובעים השנים מן האחד. עשיתי כמה ברורים כללים לגבי המצב שלי מבחינה טלפונית וכולם אמרו לי שהסים שלינודד. איש לא יודע את מיקומו ואני לא מוגדר בשום מקום. "מה קשה להבין אתה עם סים נודד עד שלא תוגדר נכונה". אז הייתי מאד מבסוט ובתכלס אין לי טלפון נוסף וכל ענין החרום כשל. האם הרמה בגולן היא גם לזמן חרום? מה עם הטילים הסורים והאמצעים הכימיים ומה קרה שם בדיר א-זור עם הכור בכרכור?

קארין האסרטיבית מגולן טלקום
אז לפני כמה ימים קיבלתי טלפון לנייד הרגיל שליוכבר מההתחלה זה היה מאד דינמי ואפילו מלחיץ. על הקו הייתה קארין מגולן טלקום.קארין אמרה לי במרץ שלא יתכן שאני אהיה נודד והיא כבר תדאג שהסים שלי לא יכשלבהחדרה. קארין אמרה לי שלא נראה לה שפעלתי לפי ההוראות והיא כבר תשים לזה סוף.הסים שלי יעבוד ולא נודד ולא בטיח והיא מבקשת ממני להתרכז כי ענין החדרת הסים הואענין פשוט אם רק עושים זאת בשותף. האמת שנורא נבהלתי כי נשים אסרטיביות תמידהרתיעו אותי, אבל ידוע לכל שזה הדבר הכי נכון בחיים של גברים פסיבים וכמובן שבמידההראויה.

אני לחוץ וקארין ממש רגועה ונחושה
אז אמרתי לקארין שתרגיע ובכלל שהיא ממש העלתה ליאת הסעיף ועוד כל מיני דיבורים שהעידו שנלחצתי כי החדרת סים זה לא ענין של מה בכך ואני צריך להתכונן ואין לי בכלל כרגע עם מה לעשות את ההחדרה כי ה sim שלי לא פה ואין לי טלפון נייד נוסף ויש לי קונים וטלפונים מצלצלים בחנות ומישהו רק שאלה והשני מבקש מפתחות לשירותים וגם אני צריך פיפי. הצילו אלוהים!

אז קארין אמרה לי ככה ברוגע ומבלי להתבלבל שביום ראשון שעה 12 אנחנו כלומר היא ואני ביחד מחדירים את ה sim. חברים תירגעו כי הכל בטלפון ומעולם לא ראיתי את קארין אבל כל מה שהיא אמרה לי לקחתי ברצינות והנה כבר יום ראשון שעה 12 וקארין מצלצלת ואני רואה על הצג של הסלקום שלי את המספר 0058 , ואני יודע שזו קארין וכבר כל הציוד שלי מוכן ואני אפילו נרגש.

קארין אומרת "הי יעקב מה שלומך והאם הכל מוכן וערוך?"
" כן המפקדת!" אני אומר. "אז יעקב הבה ונתקדם. אז תכנס לאתר שלנו ותפתח את הנייד של גולן ותראה את החשבון שלך בצד שמאל ואז תלחץ על הפעל ואחרי זה תעשה ככה וככה. אל תדאג אני אכוון אותך ואבדוק כל מה שאתה עושה עד שהסים שלך יהיה בפנים". 
אני חושב לעצמי שאולי קארין נסחפת אבל אני מרגיש שיהיה בסדר כי כשמישהי כמו קארין מנחה אותך אתה מרגיש שזה יצליח אפילו אם שוב תיכשל כי יהיה עוד ניסיון וזה בדיוק מה שקרה לנו , כי בפעם הראשונה שאני וקארין פעלנו זה לא קרה וקיבלנו תשובה שלילית שוב.

מזל טוב יעקב ומהיום אתה לא פראייר. שלך גולן טלקום
"יעקב אל תדאג אנחנו ננסה שוב ויהיה בסדר". אז אמרתי לקארין שכבר מאד סמכתי עליה שעדיף שתקרא לי קובי כי ככה אני מרגיש הרבה יותר קרוב וקארין אמרה "טוב יעקב ומעכשיו קובי, תעשה מה שאני מסבירה לך ותתרכז בכיוון כי אתה חייב לעשות קליק רק איפה שאני אראה לך. אם תקליק לא במקום הנכון אז שוב זה לא יצליח לנו וחבל". אז ממש התכוננתי והתכווננתי והייתי דרוך בענין ההקלקה של הסים והולכתי ממש עקב בצעד אגודל אחרי הנחיותיה של קארין ושנינו היינו ממש צמודים ויכולתי לחוש את דפיקות הלב שלנו. קארין ואני היינו דרוכים וחדורי משימה וגם איש לא הפריע לנו ובסוף ההקלקה ראינו את המחשב חושב וזה לקח לו קצת זמן ובסוף כתבו לי ככה "ברוכים הבאים לרשת גולן טלקום החדרת הsim שלך הסתימה בהצלחה ומהיום אתה כבר לא פראייר יותר. מזל טוב!".

תודה קארין ובפעם הבאה שיהיו שיחות ומשא ומתן על הגולן את חייבת להיות שם כי מספיק להיות פראיירים!


על sim נודד, קארין ולמה העם לא עם  הגולן?  פורסם לראשונה במגזין של קובי לידרמן ב MySay

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה