יום שני, 2 בדצמבר 2013

קיסינגר החייט מנחלת בנימין (הכניסה מקלישר)


געגועי לקיסינגר או -  Kissinger first class Tailor
עלון פרסומת של החייט קיסינגר מנחלת בנימין צילום אליעזר מורב


אילנה שמש (שם בדוי) שרלילה לא קטנה. בנעוריה נהגה בדמיונה להתרועע עם שועי עולם. מכיוון שגדלה במעברה לא יכלה להגיע רחוק ולכן עשתה זאת רק עם בני המקום. מעולם לא נהגה לקחת כסף תמורת עינוגיה עד שהכירה את פוקה. או אז נפקחו עיניה והבינה שאפשר לעשות כסף בהרבה דרכים ומכמה מקומות.

כל העולם מכיר את השם הנרי קיסינג'ר! כמה אנשים שמעו על ארנסט קיסינגר?
הנרי קיסינג'ר מדינאי ממדרגה ראשונה מזכיר המדינה של ארה"ב ובעל עיטור נשיא מדינת ישראל
ארנסט קיסינגר חייט ממדרגה ראשונה נחלת בנימין 32 הכניסה מצד רחוב קלישר
אילנה שמש (שם בדוי) נוהגת לבקרני מדי פעם. אין בינינו שום יחסים מעבר לשלום שלום ומדי פעם היא מראה לי דבר נחמד אותו קיבלה מהמאהב שלה פוקה. חוץ מזה היא כבר ממש לא צעירה למרות שיחסית לגילה היא נראית טוב ואפילו מצויין. שחיה יומיומית במימי הים התיכון ותרגילי מתיחות שומרים עליה רעננה כאילו היא לא נושקת ל- 70. מפעם לפעם אני רואה את הזיק הממזרי בעיניה ומשחזר בדימיוני ממעלליה בעבר.

אילנה שמש (שם בדוי), פוקה , פרוספר ועקנין , לארי אליסון והבן באמריקה
אילנה הכירה אותי לראשונה לפני למעלה משלושים שנה. נדמה לי שהיה לה מאהב מבוגר בסביבה וזה אחרי שפוקה נפטר. ציפור לחשה לי שפוקה השאיר לה מאה אלף דולר בצוואתו. ככה לפחות פרחה לה השמועה. אז אפשר היה לקנות עם זה לפחות שתי דירות נהדרות בתל אביב. אולי גם שלוש. הוא גם השאיר לה כל מיני דברים ישנים מפעם ומכיוון שהיא יודעת שאני אוהב את זה, היא מראה לי. ממש כמו ילדים קטנים. האם היא זוממת משהו לשיחזור עברה המפואר?
פעם סיפר לי פרוספר ועקנין השכן עם חנות הבגדים, שאילנה שמש (שם בדוי) ידעה לעשות דברים מדהימים... ויש לה בן גאון ומולטי מיליונר שחי באמריקה ועובד אצל לארי אליסון היהודי הכי עשיר בעולם באמת. על זה נספר בפעם הבאה.

עלון פרסומת מארץ-ישראל
ממש לאחרונה אילנה שמש (שם בדוי) באה לחנות והראתה לי את הנייר המצולם הבא. זהו דף נייר פרסומי לבית מלאכה משוכלל לבגדי גברים. בקיצור פרסומת לחייט שפותח עסק. הדפיסו את זה בדפוס גרסטנר ת"א רח' העליה 44. תשימו לב שהוא כתוב בעברית ובגרמנית. אני לא בדיוק יודע לתארך את הדף הזה. אילנה שמש (שם בדוי) אומרת לי "שאני לא מבין כלום וברור שהנייר הזה הוא טרום המדינה, כי כשכתוב ארץ ישראל ברור שזה לפני שפרצה המדינה". היא צוחקת ואומרת שזה כנראה משנות השלושים המאוחרות. אני לא ממש יודע אבל נראה לי שהאילנה הזו ממש צודקת. וזו לשון העלון מילה במילה. ותודה לאילנה שמש (שם בדוי) על הכל.


קיסינגר חיט ממדרגה ראשונה
אדוני הנכבד מאד! בזה אתכבד להודיעו שברחוב נחלת בנימין 32 הכניסה מצד רחוב קלישר פתחתי בית מלאכה משוכלל לבגדי גברים.
על יסוד נסיון של שנים רבות בתור חיט בבתי מלאכה חשובים בגרמניה ובארץ ישראל יש ביכולתי להשביע את רצונם של הלקוחות המהדרים ביותר. יואיל נא להזמין את תלבשתו אצלי, ויהיה לבוש בגדים נאים במקח שוה. אם אין שעתו פנויה, הנני מוכן לבקרהו בביתו. בכבוד רב
ארנסט קיסינגר - Ernst Kissinger
דפוס גרסטנר ת"א רח' העליה 44

קלישר 50 פינת נחלת בנימין 32 - בית גרינשבאום אתר vtlv תל אביב הוירטואלית
 נחלת בנימין 32 פינת קלישר 50 צילום אמנון יצחקי

קיסינגר ארנסט 1994 Kissinger 1910  היה בבעלותו בית מלאכה לחייטות צמרת.
מתוך האתר של ארגון יוצאי מרכז אירופה

בית גרינשבאום ומטבח הפועלים. מתוך תל אביב 100 האנציקלופדיה העירונית
"מעט יותר מעשור לאחר בניית בתי שכונת נחלת בנימין, החליף בית המידות של גרינשבאום את אחד מבתי המייסדים. במקום הבית הצנוע עטוי הרעפים עם הגינה בחזית, בנה גרינשבאום מבנה בסגנון אקלקטי אשר קומת הקרקע בו הוקדשה למסחר. עוד קודם, בשנות העשרים פעל כאן מטבח הפועלים הקאופרטיבי"

הנרי קיסינג'ר ועיטור נשיא מדינת ישראל
קיסינגר זה שם די יחודי, לפחות מבחינתי. אני מאד מעריך את הנרי קיסינג'ר וחושב שהוא איש יקר ואפילו אוהב ישראל מאד גדול. הרבה אנשים בישראל מחזיקים ממנו כשונא ישראל. בדרך כלל אנשים עם תפיסת עולם ימנית. נדמה לי שאם הנרי קיסינג'ר היה נולד באמריקה ולא בגרמניה, היה לו סיכוי מצויין להיות נשיא ארצות הברית. העצות שלו שוות הון מכל הבחינות. מי זוכר את הבדיחה על קיסינג'ר מירח הדבש שלו? תודה לעוזרים. לאחרונה נתקלתי בכמה מדליות הקשורות אליו.

עיטור נשיא מדינת ישראל עיצוב יוסי מתתיהו

לאחרונה קיבל מנשיא המדינה עיטור מיוחד המוגדר כעיטור הישראלי הגבוה ביותר. נראה לי יוזמה של שמעון פרס הצעיר מהנרי בכמה חודשים. עיטור נשיא מדינת ישראל זה משהו ממש חדש ואתם מוזמנים לקרוא עליו בבקשה 

מכירים את געגועי לקיסינגר של אתגר קרת? לא נראה שממש יש קשר. ואפילו לא לאילנה שמש (שם בדוי) החרמנית. כנראה שיש בכל זאת משהו המצריך ברור. אולי 1994 היא התחלה טובה.

געגועי לקיסינג'ר | אתגר קרת
"היא אומרת שאני לא אוהב אותה באמת. שאני אומר שאני אוהב, שאני חושב שאני אוהב, אבל שאני לא. שמעתי כבר על אנשים שאומרים שהם לא אוהבים מישהו, אבל לקבוע למישהו אחר אם הוא אוהב אותם? זה עוד לא יצא לי. פייר, מגיע לי, מי שמסכים לשכב עם בואשים שלא יבכה שהילדים שלו מסריחים. חצי שנה היא כבר מטרטרת לי בראש.." להמשך...

ארנסט והנרי קיסינג'ר
אם תרצו לדעת עוד על הנרי קיסינג'ר תעשו זאת לבד. ההבדל בגירסאות בויקיפדיה בעברית ובאנגלית ראוי לציון.
החייט ארנסט קיסינגר לא מוזכר שם למרות שהוא היה הדוד של הנרי. (בעצם בן דוד ולא מדרגה ראשונה ותודה לגד קינר (קיסינגר)  




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה