יום ראשון, 22 בדצמבר 2013

למה גברים חובשים פאות?

למה גברים חובשים פאות?
http://antiquemoney.com/value-of-1-legal-tender-note/

מה משותף לעופר נמרודי ,ששי קשת ,שבח וייס, יהורם גאון?, אורי גרוס, רון פונדק (כבר לא), אפי 
נצר, אבי טולדנו, יעקב מהשוק, נחום המדריך, ישראל יצחקי , אח של סוזי מאל-על ועוד רבים וטובים?

פעם חבישת פאה נחשבה לסמל סטטוס גבוה. היום לדעתי זו חצי בדיחה!
אם לביבי הייתה פאה נכרית , מה היו סיכוייו להיבחר לראשות הממשלה?
אם הגיעו לירח אז כיצד זה לא הצליחו לעשות פאה מושלמת ובלתי גלויה?

לדעתי כולם אנשים טובים שלא אוהבים שראשם חשוף לצינה ובמיוחד בחורף. מי שלא הזדקק לפאה לעולם לא יבין זאת. האם הפאה משפרת את הבטחון האישי? האם למי שמופיע על השטר הנפוץ ביותר בעולם הייתה פאה?

מה יותר גברי, שיער שופע או קרחת?
מה דעתכם על שמשון הגיבור ומחלפותיו? האם הקטע של גזירת השיער לראשונה על ידי דלילה הפלשתית אכן הביא לאזילת כוחו? שמעתם על אנשים שעברו טראומה גופנית ושיער גופם נשר לגמרי? יש לשיער תפקיד משמעותי ביותר להרבה אנשים. האם הצורך בשיער הוא צורך לכסות משהו? אני ממש לא בטוח כי דווקא יול ברינר השחקן הכי קירח בברודווי , כיסה את הביוגרפיה שלו בהמון כזבים ובדותות.

פאות , פוליטיקה, מבצעים ועסקים
פעם פאה הייתה סמל מעמדי. היום זו חצי בדיחה אבל לעולם לא מול חובש הפאה שכולם רואים , יודעים ולפעמים צוחקים מאחורי הגב ובשקט. האם היום יש סיכוי לפוליטיקאי להיבחר לראשות הממשלה עם פאה? האם ביבי היה נבחר? מה לגבי אובמה או קלינטון? מה דעתכם על רמטכ"ל עם פאה? כיצד זה מסתדר עם אהוד ברק והפאה באביב נעורים שבלבנון? אגב מה דעתכם על גברים הצובעים שיער? האם לא הייתם קצת ספקנים לגבי קניית מכונית משומשת ממישהו עם פאה נכרית? אולי הוא מכסה עוד משהו?

מתי כבר ימציאו את הפאה המושלמת?
אני מתנצל מראש מכל אותם גברים החובשים פאה נכרית. זה פשוט משהו שלא בשליטתי. כשאני רואה גבר עם פאה נכרית , קשה לי להסיר את מבט העגל שלי מהראש שלו והקפלט. יש בפאה נוכרית משהו ממגנט מבחינתי. תמיד עוברת לי המחשבה שהופ זה עף ברוח, או שמישהו מרים את זה למעלה כמו מכסה מסיר ומסתכל פנימה. איך העסק הזה עובד בדיוק? מעולם לא הבנתי איך אפשר לחבוש פאה ובמיוחד נכרית. למה אין פאה יהודית? ראייתם כמה שיער שמרו באושוויץ? איך יתכן שהגיעו לירח ואפילו כמעט למאדים ועדין אין פאה שלא תתגלה ובטח שלא באזור האוזניים? לדעתי זהו מחדל אנושי ברמה הכי גדולה ואולי קונספירציה עולמית נוספת.

מה אומרת ההלכה היהודית בענין פאה נכרית?
מענין אם קיימת הלכה בנושא פאות לגברים. תמיד ניתן להביא את ענין פיקוח נפש הדוחה הכל. העולם החרדי חלוק מאד בנושא פאות לנשים. אם היו שואלים אותי אז הייתי עונה להם שמבחינתי יעשו מה שהרב פרוגה שייטל אומר."עס איז דא א גרויסע מחלוקת אין די פוסקים צו א פרוי מעג גיין מיט א שייטלאויף די גאס צו נישט. דער באר שבע איז פון די הויפט אוסרים אז פרויען טארן נישטגיין מיט אויפ געדעקטע שייטלן, נאר אויב עס איז צוגעדעקט אונטער א טיכל, אויך דער חתם סופ"ר האט אנגענומען אזוי. אבער פון רמ"א און פין מגן אברהם זעטאויס אז מען מעג יא דערין גיין אויף דער גאס. אין די חסידות פון צאנז איז עסגעווען זייער אסור, דער דברי חיים האט עס גע'אסר'ט, אבער אסאך אייניקלעך און ממשיכי דורך ווי באבוב גיין מיט שייטלן." אם לא הבנתם מה שכתוב בויקיפדיה ביידיש אז אבקש את בלה בריקס-קליין לתרגם עבורכם.

מוטי פליישר החיים היפים באמריקה ופאות יפה
שמעתם על יפה מפאות יפה באמריקה וגם בישראל ? מוטי פליישר זה מלהקת הנח"ל ששר על החיים היפים וגם על הילדה בשמלה אדומה ושתי צמות, אבשלום, עפרה ועוד נשוי באושר ליפה. אחותי דבורה זוכרת את מוטי הקיבוצניק שנולד בפולין עם רעמת השיער השופע , גדל בגבעת השלושה ואהב מאד את העיר הגדולה ובנותיה. אם תרצו לראות את מוטי ושערו הקצר ובלי שום פאה , שר ליד ענת שרוף אז בבקשה

אם אין מנוס אז אורי גרוס
אורי גרוס האמן, עבד מספר שנים בביצוע תפאורות בתיאטרון. לאחר מכן נסע לניו יורק והגיע למכון הפאות והאיפור של בוב קלי, שביצע את עבודות השיער והאיפור ברוב מחזות הזמר בברודווי. חוץ מזה הוא גם היה שופט בחידון התנ"ך 

ברנשים וחלומות הלו דולי עם ירדנה ארזי
בקישור הבא תראו את ירדנה ארזי במיטבה שרה על הלו דולי בברנשים וחלומות והשאלה הנשאלת היא. למי שם יש פאה נכרית? 

הלו דולי  צילום:אליעזר מורב

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה