יום חמישי, 27 בפברואר 2014

חתן כלה וגם שדכן

February 25, 2014 at 5:07pm
הפוסט הזה הוא בעצם  מיני פוסט, לחיבור גדול יותר ובשם  אחר. אין לו שום קשר מלבד זה שהחתן היה בשתי השמחות. לאות התחשבות בקורא  המתקשה במעקב רצוף וארוך, חולק הפוסט באופן מידתי. לא תמיד חייבים לדעת שמות אבל אין פה שום סוד אמיתי. מי שירצה יבין הכל כי הסיפור שלנו ממש לא מסובך. חוץ מזה ממש היום קרה משהו עם אחד מגיבורי הפרשה ועל כך בהמשך. 



1984, גורג אורוול, האח הגדול. שמעון פרס כמעט ניצח בבחירות. 500 אחוז אינפלציה וכולם מיליונרים
הסיפור להיום הינו סיפור מהעבר. ישראל בשנות האינפלציה הדוהרת ואחרי  ה-40 ק"מ הלבנונים, שלא נעצרו לשניה משעממת. מי שלא היה אז יתקשה להאמין שהיו שטרות של גולדה מאיר 10000 שקלים ואפילו באותיות עשרת אלפים שקלים. בהמשך יורידו שלושה אפסים והכל נהיה נפלא. נייר השטרות סובל הכל חברים.

גולדה בעשרת אלפים שקלים גליון עם 3 שטרות צילם אליעזר מורב


עיסקה גדולה עם מלך השוק ולא שוק הכרמל
פעם הייתה עסקה כבדה ומכובדת עם איש עסקים גדול, שלימים התברר כרב נוכלים. אלינו הוא הגיע כשהוא מוכר בציבור משקיעי הבורסה, כבד בממון שאינו  שלו, ואפילו רברבן. בהמשך דרכו הפתלתלה, הספיק להתל ולגזול כספי רבים, ואף  התכבד בישיבה מאחורי סורג ובריח. אבא שלי קרא לזה א תפיסה ביידיש.   
אם אתם ממש סקרנים אז בבקשה: קראו כאן.
      

שדכן מטבעות בבן יהודה 18 א   
העסקה בה נפגשו שני הענקים, הייתה סביב מטבעות ומדליות זהב. אני הייתי השדכן. מטבע אחוות ישראל מזהב 1984, לא נועד לשידוכים  בעיתיים. לא תמיד השדכן אשם! מי מכיר את הבדיחה על השידוך עם הכלה החרשת? 

אחוות ישראל מטבע זהב - ISRAEL'S BROTHERHOOD
מטבע יום העצמאות תשמ"ד, ל"ו למדינה, 1984 אחוות ישראל, שהונפק על ידי בנק ישראל במטרה להחדיר ולחזק את תודעת האחווה, האחדות  והאהדה ההדדית בין כל שדרות העם. בגב המטבע רואים פיליגראן דמוי ענפים ושורשים ברקע, והמילים "אחוות ישראל". עיצוב  יצחק פוגאץ. מטבעות הזהב הוטבעו בקנדה.


נראה לכם שכל זה עזר לסיפור שלנו?
 


אחוות ישראל מטבע יום העצמאות תשמ"ד, ל"ו למדינה, 1984 החברה הישראלית למטבעות ומדליות בע"מ

שידך (בהשאלה) הביא לידי קשר בין גופים. תווך בענין הסכם בין אנשים.
נדמה לי שחיים שלנו היה החתן. בעל תשובה גדול מימדים, זקן ומגבעת. החתן שלנו כלומר הקונה, היה לבטח ממשפחה טובה. שמענו על אביו של החתן, שהיה איש מעש וחזון שתרומתו למדינת ישראל לא תסולא בפז. גם אחיו הצטיין בהמצאות ופיתוחים בנושאי מים, טיפטוף ושוק ההון. הכלה במקרה שלנו הייתה תעלומה. ראשית, 
לא כל כך הכרנו אותה. שנית חבל שבכלל נוצר הקשר, אבל בלי הקשר לא היה בכלל סיפור.

כלה עם נדוניה של מטבעות ומדליות מזהב והרבה                
השמועות היו ככה ככה. לכלה הייתה נדוניה שרצתה למכור, למרבה במחיר.  אלו היו נישואי תערובת. הכלה מזרחית ולימים התברר עם פה מלוכלך ומסריח. החתן מזרחי גם הוא. מזרח אירופאי. אחרי גישושים אחדים ודיונים, שכללו עורכי דין ואפילו עזרה של רופא אמיתי מנהל בית חולים וקרוב משפחה מצד הכלה, סוכמו פרטי העסקה. המטבעות והמדליות עברו מצד הכלה לחתן והכסף עשה את הדרך ההפוכה מהחתן לכלה.
נישואי תועלת ללא מגע אמיתי
פיזית, הזוג לא נפגש מעולם, ומובן מאליו שלא הייתה ביאה וחדירה. השדכן והרופא סיכמו והסדירו הכל, ונראה שהכל סבבה. חיצונית אם תרצו לדעת, החתן היה גדול ועבה, והכלה קטנה, דקה ושחרחרה ואפילו פתלתלה. מתברר שבעולם העסקים ניתן לקיים שידוך ללא מגע פולשני. מינה רעיתי, מכנה זאת, כנישואי תועלת. מינה מיוחדת במינה. כעבור מספר ימים  התברר לכלה שהיא לא  מרוצה. היא נשארה לא  מסופקת, ולדעתה גם לא  קיבלה מספיק תמורה. בקיצור  היא רוצה עוד כסף.
הכלה מתחילה לדרוש ובהמשך לקלל ומי יודע מה עוד
הנוסח בתחילה היה פושר.  בהמשך,כשהחתן התעקש  ששילם די והותר ולא הסכים  להוסיף על מה שסוכם או אז, זכינו להנות מפניני לשונה של הכלה החסודה והערסית.  אמרתי לכם שהיה לה פה מסריח ומלוכלך. מה קודם למה איני יודע עד היום. ככה זה עם זונה שלא מסתפקת באתנן שנקבע מראש.
הכלה שלנו שכבר ברור לכל, שהיא זונה בת שרמוטה, מתעקשת שהיא רוצה עוד ובצעקות שכל העיר שומעת. אם חשבתם שהחתן שלנו מאד התבלבל, אתם כנראה לא מכירים את חיימקה שלנו. אומנם כיהודי ירא שמים הוא מעדיף שקט, אבל צעקות וקללות עושות אותו לחד וברור הרבה יותר.

מבחינתו אין כל בעיה לבטל את העסקה ולהחזיר את הגלגל. "שהכלה תביא הכסף ואנחנו נחזיר המטבעות" כך אמר בשלווה סטואית שקטה ורגועה. לי הוסיף ואמר בנחת "אל תדאג, החלק שלך ישאר שלך". הזונה שלנו הבינה שיש  פה לקוח לא פראייר, כפי שאולי נחזה מראש ולבסוף הרפתה. להרפות זה פועל עם הרבה משמעויות חברים. חוצמזה היה ברור שלכלה שלנו, אין כבר את הכסף,בדיוק כפי שחיימקה שלנו חזה. זונות יודעות לבזבז כסף בקלי קלות.
בסיומו של יום הבנו, שהזוג שלנו לא כל כך התאים גם חיצונית וגם  בפנימיות. שם משפחתם אגב היה ממש דומה להפליא. בסך הכל תוספת של האות הראשונה באלפבית.

תגובה 1:

  1. אתה כותב מרתק אין מה להגיד. תודה רבה
    לפעמים אני נוסעת בעולם ומחפשת גם אחר מטבעות ועתיקות. אני אוהבת טיול מאורגן . הייתי לא מזמן בטיולים מאורגנים לאיטליה. היה ממש נהדר ומצאתי לי מטבע לא זול ויפה ואני שומרת עליו מכל משמר. מקווה שערכו יעלה עם הזמן.

    השבמחק