יום ראשון, 16 בפברואר 2014

כוס מים

February 8, 2014 at 6:49am


התלבטתי אם לכתוב את השורות הבאות ועובדה שאתם כבר קוראים אותן ואני מבטיח שהפעם זה לא יהיה ארוך מאד אבל מילה של סוחר מטבעות שווה כמו הכסף שפג תוקפו.  הנקודה מבחינתי מאד פשוטה אבל כנראה גם מאד חשובה. לפחות לי. נדמה לי שזאת הפעם השניה או השלישית שזה קורה לי בחיים. ככה גם נזכרתי במשפט שאבא שלנו נהג לומר. זה קרה ממש לפני כמה ימים בודדים בלבד והכל מאד טרי.

מורן שוב בכוס אחת מים חמים ובאחרת לא . אנטייטלד יולי 2013


הפקס מת? יחי הפקס!
הוא צילצל אלי וגם שלח לי פקס עם רשימת המטבעות והפריטים הנוספים שהוא רוצה למכור. הסברתי לו באדיבות כי הפקס שלי עבר הסבה ואין לי יותר פקס אבל אם זה הכרחי בפקס ולא בדואר אלקטרוני אז שישלח למספר של מינה אשתי בעבודה וככה אראה זאת למחרת וככה אכן קרה. עד לפה הכל ברור? כן? תודה.

אז דיברנו וסיכמנו את מחירי הפריטים אחד לאחד והסכום יצא יפה ואפילו יפה מאד ואם אתם חייבים לדעת את הסכום המדויק אז אומר לכם אבל שוב רק אם זה חובה. בגדול ניתן לקנות עם זה אוטו חדש. יש הרבה אפשרויות אני יודע. כן זה יותר מחמישים אלף... ופחות ממאה. מי שרוצה לדעת בדיוק שישאל. עד לפה הכל ברור? תודה.

שיק בנקאי וגם מזומן
אז הוחלט שאכין לו שיק בנקאי על שמו כי שיק אחר זו בעיה כי יש שיקים שלעיתים חוזרים בשל סיבות שונות ומגוונות. שיק בנקאי זה יותר עדיף לכל הדעות למרות שגם פה יש  קטעים נפלאים ואפילו סרט מאד מומלץ. אז הכנתי שיק בנקאי וגם הצטיידתי לי במזומן כי כסף מזומן תמיד טוב. שווה להפנים את המשפט  "אין נאמן כמו כסף מזומן". זהו משפט שריר ובריר וקיים גם היום. עד לפה הכל ברור? תודה.

אחרי חיפה ולפני נהריה
אז אחרי שכבר סיכמנו את המחיר ואופן התשלום הוא ביקש שנגיע אליו כי זה ממש רחוק מתל אביב והוא כבר לא איש צעיר. בוא נגיד שהוא סביב גבורות ואל תתפסו אותי על כמה בדיוק ,כי זה לא חשוב ואני גם לא יודע וגם לא שאלתי. בכל אופן הראש שלו עובד נהדר ואת החשבון עשה בזריזות מופלאה תוך בקיאות במחירי הזהב והשוק בכלל. הלוואי עלי את הראש שלו לא בעוד כך וכך שנים כי אם היום ומחר. אז שאלתי לכתובתו ובוא נגיד שהוא גר אחרי חיפה ולפני נהריה ויש הרבה אפשרויות ואל תנסו לנחש כי לא אומר לכם למרות שאני יודע בדיוק וכנראה שלא אשכח את הכתובת הזו לעולם יותר. כן גם את מספר הבית כי זה כמעט כמו המספר של החנוק שלנו. עד לפה הכל ברור? תודה.

ניר הבן שלי מצטרף
אז הוחלט שאני אגיע אליו כי גם יש עיסקה סגורה וגם כי הוא איש לא צעיר ועסקים עושים לא רק בחנוק כי ככה זה בחיים למרות שקשה ביותר ואפילו קשה מאד להוציא אותי מהחנוק לביקורים ביתיים וזאת מהניסיון של השנים. מעטים הם המקרים שמוצדק להגיע למישהו שאתה לא מכיר. סוחר מטבעות זה לא רופא חרום ותמיד ניתן להביא את האמבטיה קומפלט לחנוק המטבעות. לכל כלל יש יוצא מן הכלל ואני יוצא לעיתים רחוקות לעיסקאות שכאלה. סוחרי מטבעות הם ממש כמו מה שאתם חושבים. יש כאלה עם בית ויש כאלה בחצר.
אז יש לנו כבר את הכסף, הכתובת , הסחורה מוכרת והנה כבר גם היום לעיסקה וגם הבן שלי ניר ביקש להצטרף ואני מאד שמח שיש לי ליווי גם לדרך הלוך וגם לחזור וטובים השנים מן האחד. עד לפה הכל ברור? תודה.

נחים בין שתיים לארבע
אז קבענו שנגיע אחרי שעה ארבע פלוס פלוס כי עד אז הם נחים ולא ישנים  וגם לי זה יוצא בסדר וככה החנות לא סגורה יותר משליש יום שזה גם משהו. כן והחנות זה החנוק ואני מבטיח לא לשגות יותר.
הוחלט שנצא בשעה שתיים וככה יהיה לנו עוד שעה להתברבר ושעה אצל סוחרי מטבעות זו לא שעה ובסוף יצאנו בשעה שלוש אחרי שאכלנו בקוקיצה משהו ככה בקטנה עם אבנר שהתעקש להזמין אותנו שוב ואת הטייפ של השרות השארנו במזומן. עד לפה הכל ברור? תודה

יש סכין ואין waze
אז כבר שעה שלוש וניר ואני באוטו עם כמה תפוחים, סכין,  תמרים, בננה וקלמנטינות. הסכין זה לתפוחים. החלטתי לנסוע דרך יוקנעם ואין לי waze   וכל ה ways במדינה משתנות אבל בקטנה עם גשרים ומפלסים. גם לא הפעלתי את הגי פי אס הישן ושוב חזרתי למפה הישנה והנה כבר יש עילה לבעיתיות, למרות שכבר אנחנו אחרי צומת יגור ועולים יותר צפונה ואפילו עשינו טעות בניווט ואני התעצבנתי על ניר והוא עלי, ובסוף נראה היה שהגענו ואנחנו אחרי שעה חמש ואפילו לקראת שש ואפילו קצת עצבניים ועוד ברור טלפוני והנה אנחנו בבית של המוכר שלנו שיורד לפתוח לנו את הדלת מלמעלה וזהו בית פרטי של שלוש קומות ומיד מרגישים שזה בית מיוחד וחריג. עד לפה הכל ברור? תודה.

מדרגות נהדרות בצבע רוסו
אז עלינו במדרגות הפנימיות הנהדרות העשויות שיש רוסו וחשתי שהמדרגות רחבות והשיפוע שלהן מעולה ולא מרגישים את העליה בהן, וזוהי חוכמת המדרגות כולה. עבודה מעולה והבית בכלל בית מידות מכובד ביותר. אז ביקשתי לגשת לשירותים, כי כל הדרך לא עצרנו והייתי חייב וזה היה נהדר להתפנות ולעשות קטנים , והבית שלהם מתוקתק להפליא. הכל נקי, מסודר,מבריק , ומצוחצח ואפילו הכל במידה ובמקום בקיצור משהו משהו. גם ניר הלך לשירותים, ואז התיישבנו עם האדון לביצוע העיסקה המסוכמת והכל היה בסדר גמור בערך. החשבון חושב והכל היה בערך לפי מה שדיברנו בטלפון למרות שגם פה ניתן להרחיב אבל ממש לא חובה. עד לפה הכל ברור? תודה.

פעם בית קטן וצנוע והיום שלוש קומות עם מצלמות
אז קצת דיברנו אחרי שהצק והמזומנים אצל האדון שלנו והמטבעות בשקית שלנו והוא טיפה סיפר על עיסוקו ואיך הם גרים בבית הזה שפעם היה ממש קטן ובינתיים גדל ויש מצלמות וטלוויזיה במעגל סגור ובכלל משהו משהו. את המטבעות נהג לקנות ישירות מהחברה הממשלתית וגם באמצעות הסוכן שלהם בחיפה פרומר המוכר גם בשם המסחרי המצליח.את משפחת פרומר לדורותיה  אני מכיר הרבה שנים והם אולי הכי ותיקים בתחום ובטח שבאזור הצפון. נדמה לי שמשפחת הורוביץ מרחוב גאולה בתל אביב יותר ותיקים. עד לפה הכל ברור? תודה.

"תחזרו בדרך הישנה ודרך מנהרות הכרמל"
אשתו החליטה להישאר באחת הקומות שבבית ולא ראינו אותה בכלל כי לא חייבים לעשות פגישה משפחתית. זה בסך הכל עיסקה של גברים שקונים ומוכרים מטבעות ומדליות וזהו. היינו שם אולי שעה אולי פחות. לא לקחתי סטופר. לחצנו ידיים והאיש שלנו הסביר לנו שהכי טוב לחזור לתל אביב בדרך הישנה ואפילו דרך מנהרות הכרמל. אמרנו בסדר וירדנו שוב במדרגות הנהדרות בצבע רוסו. נפרדנו לשלום. עד לפה הכל ברור? תודה.

לפני שנכנסנו למכונית שאלתי את הבן שלי ניר מה הוא אומר ובכלל מה דעתו. ניר לא ענה לי או שאמר משהו לא ברור. אמרתי לו "מה אתה אומר על זה שאפילו כוס מים הוא לא הציע לנו?"


ותודה למורן שוב על הצילום הנהדר http://untitled.org.il/?p=15960#comments

מורן שוב
בכוס אחת מים חמים ובאחרת לא . אנטייטלד יולי 2013
מורן שוב בכוס אחת מים חמים ובאחרת לא . אנטייטלד יולי 2013

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה