יום ראשון, 16 בפברואר 2014

כל אחד והאלפבית שלו

February 8, 2014 at 6:14pm


 נושא האלפבית משך אותי מהרגע שהבנתי מהו. מבחינתי זה הדבר הכי גדול שתרמו בני הארץ הזו לאנושות. מבחינתי זה מעמד הר סיני שלי. כן עד כדי כך. גם השורות האלו כתובות בזכות אותה המצאה מופלאה של תושביה הקדומים. 100 מטר מעל הבית שלי בראש העין במקום הקרוי עִזְבְּת צַרְטַה ,התגלתה כתובת המכונה "כתובת אבן העזר" והיא נחרטה על אוסטרקון ומכילה את כל אותיות האלף-בית בכתב פרוטו-כנעני. לכתובת חשיבות בחקר האלפבית העתיק. צר לי לאכזבכם אבל לא על זה אכתוב היום.

האם א' של שי ודרור היא אמיתית? האם היא שתולה של ההפקה בתוכנית?
מקור האות הראשונה בשם אלף שמשמעו הקדום הוא שור. הקרנים והראש של השור זה א'
כתובת האלפבית העתיקה הכי מדהימה לדעתי התגלתה 100 מטר מעל הבית שלי בעזבת צרטה

איך קוראים לה לכל הרוחות?
היום אספר את סיפורה של א'. יש הרבה אלפים בכל מיני מקומות. למשה קצב היו שתים לפחות וכנראה יותר. במוסד הסגור יש לפחות שני א' שאני מכיר. והיום על א' של שי ודרור מהרדיו האזורי 103 fm.
קוראים לה אלף. יותר מזה לא יודעים לגבי שמה. אחלה אות בחרו לבחורה אלמונימית. נראה לכם שזה קשור לאלמונית? אנונימית? אורלי? אורה? אילנית? איטה? היום לא קוראים לאף אחת איטה. לאבא שלנו הייתה אחות בשם איטה שנפטרה כילדה קטנה ואין לזה שום קשר לשואה ולא לכל דבר חייבים להכניס את השואה. אז איך קוראים לה לעזאזל?

שלמה ידידיה: "סבא אלף בית", ספר בהוצאת עם עובד, "ספריה לילד" 1945

א' האלופה או האם א' זה אוהל
מבחינתי א' היא אלופה אמיתית. האות אלף בצורתה המקורית מגיעה מאלוף. ליתר דיוק מקרני השור שבעברית נקרא אלוף. קחו שתי קרנים עשו להם עיקולון קטן ויש לכם אלף שהוא בעצם אלוף. זה גם מאד מזכיר אוהל כאשר הא' נהפכת ל-A. אם אתם ספקנים וחושבים שזה צחוקים של שי ודרור אז הנה הקטע המועתק מהויקיפדיה "א' היא האות הראשונה באלפבית העברי. מקור האות בשם 'אלף' שמשמעו הקדום הוא 'שור' (למשל, 'שְׁגַר אֲלָפֶיךָ וְעַשְׁתְּרֹת צֹאנֶךָ', דבריםז' י"ג), מכאן שמה, אָלֶ"ף (בפי יהודי תימן אַלַף), וצורתה בכתב יד,שהתפתחה מצורת ראש השור".              

גרפולוגים ינתחו לכם את האלף שלכם ויסבירו מי אתם לפי זוית הכיפוף ועוד מינוחים מאד מענינים. יש גם קורסים למתחילים מתקדמים וכאלה שבאמצע. אם תרצו להתקבל למשרה ממלכתית סביר להניח שיבדקו לכם את האלף ואולי אפילו את ה ז' שלכם עם לופה - מוקברה -זכוכית מגדילה. אם הז' שלי כתובה באופן מכופף, מה זה אומר? ויש לי סיבה משלי לשאול זאת ובאמת.          



פקסימילה של האוסטרקון מאבן העזר

א' של שי ודרור - האם היא אמיתית או שתולה
היא עבדה בניקיון בתחנת השידור האזורית 103 ופרצה לאויר השידור כשאיחרה לעבודה משום שהאוטובוס איחר. האם זו סיבה מספיק טובה להתפרסם? כנראה שכן.
אז שי ודרור דיברו איתה והיה ממש נחמד לדבר איתה. היא נשמעת קצת מהבולה ואולי קצת פרחה אבל בעצם היא מדליקה לאללה. אני מת על א'. אם זה תלוי בי היא מועמדת למשהו טוב. חוצמזה היא מובטלת כבר הרבה זמן ובעצם היא מחפשת עבודה הרבה זמן. כמה זמן זה הרבה זמן? לפחות כמה חודשים אולי שנה אולי פחות. בינתיים היא שוב עובדת בדואר בניקיון ולעיתים היא מדברת משם ויש קולות רקע ואם זה חלק מהכיסוי אז זה נפלא.
היא יודעת לקנות במבצעים ואפילו להתווכח כשצריך. היא נעזרת הרבה בדודה שלה ופעם היו קטעים עם הדודה שלה שכאילו אסרה על שי ודרור לדבר איתה. לא זוכר שהיא דיברה על סקס. יש לה Say בהרבה דברים. לפעמים נראה ששי ודרור מסתלבטים על א' ובעצם על אנשים הדומים לה. בהנחה שהיא אמיתית, האם זה יאה להתעווז ככה על צ'חה ערסית? לדעתי א' שחקנית מסוג כלשהו.
את הקטעים של א. ניתן לשמוע באתר התוכנית. הבאתי לכם את הקישור להקלה. קבלו את פינת הצרכנות של 

אלף-בית – Hebrew Alphabet. לוח-קרטון מתקפל. ארה"ב, 1931. כולל לוח אותיות, סימני הניקוד, כתב רש"י ועוד. לוח מקופל, [6] עמ', 21.5 ס"מ. מצב טוב. כתמים. קדם מכירות פומביות

כל אחד והאנלפבית שלו
א' מבחינתי היא תופעה אניגמטית. יש אנשים הסבורים שא' היא המצאה של ההפקה. אחרים בטוחים שהיא אמיתית. אני עם האחרים שבטוחים, לא מסכים. אומרים שהיא אמיתית אבל כותבים לה את הטקסט והיא מאלתרת. אם זה כך ואם זה אחרת א' היא מדהימה בעיני כתופעה. אומרים לי שיש הרבה אהבלים ואהבלות בישוב. פשוט לקחו משהו אמיתי לחלוטין ונתנו לו במה וככה הועצמה דמותה. מה דעתכם?
האם בעולמנו ובארצנו יש אנשים שתולים? חשבתם על א. ששם משפחתו מזכיר את שלי ומנהיג מפלגה פוליטית מאד כוחנית? האם הוא חבר של פוטין?
אני נוהג להאזין לשי ודרור כל יום שאני יכול. והאמת שאני יכול כל יום. בדרך כלל זה במכונית ובהמשך בחנות דרך המחשב. אם יצאתי ויש תוכנית טובה אז אני עם הנייד ואוזניות. בקיצור אני מחובר אליהם לוריד. מסמס ומתקשר כשמבקשים שיתוף פעולה ומספר מקורותי בעיר הגדולה ובארץ הקטנה, וגם זוכה בפרסים. עד היום זכיתי ב-4 פרסים רבי ערך ועוד ידי נטויה.


בקיצור אני מבסוט משי ודרור ויש לי הכרות איתם מעל גלי האתר. שי הבטיח לבקר בחנות אבל עדין לא בא. היו גם אנשים שהגיעו לחנות בעקבות שידור בו שמעו על חנות המטבעות בבן יהודה 18 א'. בקיצור יש יחסי גומלין בין הרדיו האזורי וחנות המטבעות האוניברסלית.

שי ודרור מופיעים מדי יום במשך שעתיים, חמישה ימים בשבוע. זו משימה לא קלה. אם לא היה קהל לחרא הנהדר הזה, אז מזמן היו מעיפים אותם לקול ישראל. לי משום מה הם מזכירים את דז'יגאן ושומאכר (ביידיש: דזשיגאַן און שומאַכער). רק שלא יסיימו את הקרירה ביניהם כפי שעשה הצמד היידי.
ההכרות שלי עם האתר MySay, הגיעה דרך פרסום בשי ודרור. יש פרסומות אפקטיביות. ותודתי להם על הכרות טובה ומועילה.

יום העצמאות 1990 מטבע הארכיאולוגיה בישראל עם אותיות אלף בית בעברית עתיקה גב המטבע אלף-בית עברי קדום מחותמות לכיש, לציון שנת הלשון העברית, סורג מבית כנסת עתיק באשקלון ואבנים מסותתות מתקופה הרודיאנית. עיצוב אהוד שפריר. צילום פנחס בר זאב

הדרך אל האור עוברת דרך שי ודרור
בקיצור תתחילו להאזין לשי ודרור ואולי תגלו את האור כפי שזה קרה לי וכדאי שתזהרו מאד כי יש סיכוי טוב שתתמכרו או שתגעלו, אבל בטוח לא תרדמו. ולסיום שיר שיזכיר לנו את אותיות האלפבית. א' זה אוהל 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה