יום רביעי, 26 בפברואר 2014

הודיני והבעיה היהודית

February 20, 2014 at 9:19pm


לכותרת הזו אין שום משמעות. בעצם אולי כן. סתם חיפשתי  שוב משהו בגוגל ושוב האחים האלה עם הכותרות המיוחדות, מראים שהיום יום הולדתו ה137 של הקוסם היהודי. ככה נולדים חיבורים לא מתוכננים. הכי טוב לא לתכנן. מרוב תיכנונים יוצאים תיחמונים. האם ביבי הוא קוסם על?


הארי הודיני-אנריק וייס, יהודי יליד בודפשט 1926-1874 היה ספקן באשר לאל- טבעי
אורי גלר פרויד בדרן ישראלי-בריטי הטוען כי הוא מדיום בעל כוחות על-טבעיים
זהירות מהתערבות שבה למטבע יש שני צדדים זהים. מטבע של קוסמים...
אין ילד שלא רוצה לראות קוסם. כולנו ילדים. מטבעות וקסמים הולך נהדר ביחד. היום בקטנה ניזכר ביחד בכמה דברים הקשורים לקסמים, קוסמים וסתם מעלימים. הרבה חברה שמתאמנים בתחום,עושים קסמים עם מטבעות. יש כבר  מטבעות שהוכנו לקסם. מטבעות חצויים היודעים להחליף זהויות חיש מהר. יש קוסמים הקונים חצאי דולר של קנדי  והמיועדים לקסם שאותו יש לתרגל מספר רב של פעמים.  

http://shop.dananddave.com/modern-coin-magic.html

אמא ובן מהונגריה במופע אמיתי בבן יהודה 18 א בתל אביב
יש לי זיכרונות די מעורבים מזוג תיירים שביקר בחנותנו לפני מספר שנים לא קטן. הזוג הזה היה אמא ובן ממוצא הונגרי שכנראה היגרו לעולם הגדול ושם פעלו כצמד זריז ומתוחכם. הם נראו יופי, נקיים ובהחלט לא מעוררי חשד. אני לא אמתח  אתכם הרבה, אבל התוצאה הייתה שהם הצליחו לקנות מטבעות עתיקים יפים בכמה מאות דולרים וממש באותו הזמן והמקום הצליחו לסחוב באלגנטיות קסומה, מטבעות נוספים בסכום זהה. את הסחיבה זיהה אבי בעזרתי האדיבה רק כעבור מספר ימים. הזוג החמוד והנקי ,היה כבר הרחק  ביעד הבא. בהחלט עבודה יפה ושאפו לאמא ולבן  יוצאי בודפשט. קסנם הונגרים זריזים.          

http://www.topicals-on-stamps.com/

הודיני קסם של קוסם
הודיני זכה בארצות הברית לבול חמוד. נדמה לי שראיתי גם מדליה שהוקדשה לו. היותו יהודי עם זיקה רפורמית לא עודדה בעבר את האפשרות שיעשו משהו דומה פה בישראל. אולי זה רק נידמה לי. ועוד על אספן שאסף כל מיני ממורביליה הקשורה להודיני בקישור הבא  

צבי זורע מחיפה, הקרוב של זרו והשעון שלי
צבי זורע העורך את קטלוג הבולים הישראלי "כרמל" , כמו גם הרבה דברים אחרים בתחום הבולאות, סיפר לי בשעתו קצת על תחום הפעלולים. צבי זורע פולני מקורי במוצאו, היה עוזר לקוסם בארץ הולדתו. שם למד את רזי המקצוע. ביקשתי שידגים לי משהו בקטנה. צבי איש מקסים, חרוץ  ומוכשר ניסה להראות לי את כוחו בהיפנוט וקריאת מחשבות בצורה זריזה ופשוטה. התוצאה באותו רגע היתה די עלובה. הקסם לא הצליח למרות  שהוא מאד ניסה. כמה פעמים ניסינו את הטריק ולא עבד. זורע מאד מיהר ואולי בגלל זה הקסם פג. כששאל אותי בפעם השלישית מה השעה כי פחד לאחר לפגישה, הבחנתי שאין לי שעון. אחד אפס לצבי זורע שיודע קסמים רבים ואפילו איך מפעילים מנואלה עם קפיץ.


מופע אמיתי של החלפת דולרים זריזה וכואבת 
הסיפור על החלפת חבילת דולרים בחבילה זהה ושווה פחות, מוכר במיליון גירסאות במקומות שונים. מסתבר שיש גם קוסמים גרוזינים לא רעים. הגרוזינים הזריזים לא מוכרים כרטיסים להופעה. אצלם זה מופע חי ואמיתי שבדרך כלל יש רק משתתף יחיד או עוד ביזו' אחד שעוזר לקוסם הראשי. אני מכיר שלושה סיפורים שניגמרו לא טוב מבחינת הצופה הסביל.

אורי גלר עושה קונצים עם בנות 
אורי גלר שלנו מגדיר עצמו כבעל כוחות על טבעיים. הוא באמת שיחק אותה בגדול ופרץ לעולם עם הקונצים שלו. אלון מליס מכיר אותו משחק כדורסל ב-1968 בעירוני א' בתל אביב , בימי שישי עם הווספה ,מרכיב עלמות חן ומרביץ רייסים בפול גז. אורי היה בחור חביב וחברותי ללא שום גינוני שחצנות. כבר אז ידע לעשות "קונצים".

שכן שלנו בבן יהודה טען שאורי גלר הוא סוג של קוסם. יעקובי השען השכן, שימש כראש איגוד הקוסמים. אורי הסכים להיבדק על ידי כל גוף. לבדיקת הקוסמים לא הסכים. מענין למה? 
מריו ליביו המורה שלנו בעירוני ה' לימד אותנו קצת טלקינזיס וטלפתיה. אז גם אנחנו קצת אורי גלר. גם צ'יקו ודיקו היו קצת שכנים שלנו. הכרתי פעם גם קוסם צעיר שידע קסמים מדליקים עם שטרות ומטבעות. לימים הפך לקוסם בצבא ההגנה לישראל. נראה אותו מעלים טיל סקאד. דיויד קופרפילד וקלאודיה שיפר הצמד הקסום, גם הציג מופע זוגי בלתי פתיר. מה היה שם? ממש קסם לא פתור.

הקסם היחידי שאני יודע לעשות זה לגמור פוסט ללא הודעה מוקדמת.

תגובה 1:

  1. בולים יפים מאוד. תודה רבה גם על הסיפור מאחוריהם. אני אישית אוסף הרבה בולים ממסעותי בעולם. יש לי עכשיו על הפרק גם טיסות לפיליפינים וגם יש לי טיסה לתאילנד עם כל המשפחה מיד אחר כך. בכל אחד מהמקומות מקפידים להקדיש זמן למחקר רכישת בולים. תודה

    השבמחק