יום חמישי, 6 בפברואר 2014

האיש מתחת לגשר



לעולם לא נבין אנשים מוזרים. הם נמצאים כמעט בכל מקום ולא תמיד נרגיש בהם. לעיתים הם סמויים ולפעמים ממש בראש חוצות. מה הם עושים שם ולמה? האם הם המוזרים או שאולי אנחנו? כל העולם כולו גשר צר מאד? ומי בכלל מפחד?

עמודי הגשר והאיש 

יש אנשים הנוסעים ממקום למקום ובסוף חוזרים. יש אנשים הנמצאים באותו מקום
כל אחד והאוצר שלו, כל אחד ודרכו בחיפוש אותו אוצר
"כל העולם כולו גשר צר מאוד, והעיקר - לא להתפחד כלל!" נחמן מברסלב



צומת ומחלף הכפר הירוק מרכזיים ודינמיים מאד. יצר שם כביש משוקע לאחר מאבק ארוך בו נבחרה האפשרות היקרה של חפירה והוצאת כמויות עפר אדירות על פני נתיבים מרחפים באוויר. הכוונה והתקווה היו שההנמכה בנתיב תשפר את התנועה הזורמת במקום, כמו גם איכות חיים לתושבים הצמודים לצומת מבחינת רעש וזיהומים אחרים. יש שם צינור מים גדול למזכרת שנשאר באוויר גובה 5.60 מטר. בגדול, מחלף הכפר הירוק בהחלט דבר מוצלח. האם זו הסיבה שהוא בחר להיות שם? 

נס חנוכה מתחת לצומת הכפר הירוק וכלב הזאב המתפרץ
פעם לפני שנים קרה לי באותו מקום בדיוק מתחת לשני הגשרים ארוע די מפחיד ובלתי צפוי. הייתי עם הבנות שלנו גילי ומיכל במכונית בדרכנו ליריד טלכרדים בבית דני שבשכונת התקווה. זה היה בחופשת חג החנוכה. זה היה נס החנוכה שלנו.
פעם גם סחרתי בטלכרדים כחלק משאר האוספים והעיסוקים. היום הנושא הזה מודחק מבחינתי. מתי השתמשתם בטלכרד לאחרונה? ירידים עם קהל מוכרים וקונים זה יופי של שוק בתנאי שיש Action . אז אנחנו בדרכנו ליריד הטלכרדים על הבוקר במכונית לכיוון צומת גלילות. נסעתי במהירות סבירה של שמונים תשעים כי ככה אני וזהו. ואז משום מקום אני קולט בזווית העין כלב זאב ענק חוצה בריצה מטורפת מצד ימין לשמאל את הכביש התלת מסלולי , ואני ועוד מכוניות מלפנים ומאחור וגם מהצדדים בסרט של מה עושים ומתפללים שיהיה טוב. הכל זה שברירי זמן וכל החלטה זה רק ענין של מזל והשגחה עליונה. בסוף הכלב נגע בצד הפגוש שלי והעניין הסתיים יחסית בשלום לפחות מבחינתנו. הכלב נעלם ולא ראינו אותו במקום כשעצרנו במרחק לאחר הארוע. במוסך טענו שיצאנו בנס למרות הנזק הכספי שהיה גדול, גם אם לא חשבנו ככה בהתחלה. הנזק הכספי היה רבע משווי הרכב. נזק כספי זה כפרת עוונות, ובשביל זה יש ביטוח וככה גם הכרתי לטובה את עודד רייכמן מהמוסך הכי הכי של טויוטה ומאז 1937. אבא שלנו הזכיר לא פעם את אלפרד רייכמן האבא כבעל מקצוע מעולה וכאיש אמין וישר דרך. הוא קרא לו הג'ינג'י הייקה ואמר שאצלו תמיד קיבלת עבודה מעולה ומקצועית.

תיאטרון גשר הכפר הירוק והאלכימאי של פאולו קואלו
מדי בוקר וגם ערב אני נוסע וחולף לי בדרכי לעבודהמראש העין לתל אביב במחלף המשוקע של הכפר הירוק. הנסיעה שלי היא בכביש 5 ממזרח למערב ובערב הפוך. מוקדם מוקדם בבוקר התנועה זורמת יופי. ככה גם בערב מאוחר. הרבה פעמים הוא שם. למה? מה הוא עושה שם? אולי זה קשור לענין האוצר שמתחת לגשר? אולי לאלכימאי? 
שמתי לב אליו ממש בשנה האחרונה כך נדמה לי. הוא יושב שם מתחת לגשר המשופע עם האבנים האדומות , במקום מוצל ובבגדים שחורים כדרך לבושם של חרדים. אין הרבה אפשרויות איבחון בנסיעה של 80 קמ"ש. אני מסתכן ואומר שהוא ממוצא מזרחי. לא חותם על זה, אבל ככה נדמה לי. אולי אפילו תימני. אולי ומה זה בכלל משנה. ככה עובד הראש של נהג הרואה תופעה מוזרה החוזרת עשרות ואולי מאות פעמים ובונה לעצמו תסריט בראש. אולי הוא קשור לכלב הזאב מפעם?

למה הוא שם?
רציתי לעצור שם ולנסות להבין למה הוא שם עם שקיות הנילון ומעט הדברים שסביבו. הוא לא גר שם ואולי לא מתאפשר לו לשהות שם ללא הפסק, למרות שאין אולי בחוק משהו נגד. הפרעה לתנועה זה סעיף שניתן להפעילו כמעט על כל דבר. לא בטוח שהאיש בר שיפוט. האם הסרט שלנו של הנוסעים והחוזרים עדיף? מבחינתו הוא שם וסיבותיו ידועות לו. הוא מתפלל בדרכו.
האיש מתחת לגשר הכפר הירוק לא בודד בדבקותו בצומת או בצידי הדרכים. יש עוד כאלו במקומות אחרים. גם באיילון באזור ההלכה יש מישהו. מעניין למה בדיוק הם עושים זאת ויותר מעניין למה זה בכלל מעניין אותי ...

 

מתחת לצומת הכפר הירוק הצינור שנשאר בגובה 560 ס''מ


הכפר הירוק  הכביש המשוקע והשיפוע האדום והאיש 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה