יום ראשון, 16 בפברואר 2014

איך אפשר להתעשר מתפוזים?

February 14, 2014 at 9:07am


תמיד אני נזכר בסיפור על התפוזים כשואלים אותי על עסקי המטבעות. הרבה פעמים אנשים תמהים על פרנסתי ובכלל. "תגיד אפשר לחיות מזה?" , "כמה כבר אפשר להתפרנס מדברים שכאלה?" ואכן החיים לא קלים אבל תאמינו לי שאני לא מתחלף לא עם דנקנר ואפילו לא עם תשובה ושכל השאר יחכו בסבלנות. יש מצבים שאני נזקק לעזרת התפוזים בהסבירי את מצבי הכללי.


"הקונגרס ה-4 הבין-לאומי של מגדלי הדרים באיזור הים התיכון"
עיצוב מקסים וגבריאל שמיר 1956 התאחדות בולאי ישראל

תפוזים עושה גזים?
אני מניח שאתם מכירים את סיפור התפוזים ואני מבטיח למי שלא שמע את הסיפור המאד ישן , שגם אספרו בתימצות בהמשך, כי זהו סיפור נחמד עם הרבה שכל ובכלל החיים זה מקום של סיפורים וסיפורים. הסיפור הזה נכון להמון דברים ומצידי תחליפו את המילה תפוז במה שאתם רוצים.  חוץ מזה תפוזים זה דבר מופלא למרות ששמתי לב שמזה שנים, לי עצמי זה עושה גזים ובכל זאת תפוז זה יופי של דבר. חוץ מזה תזכרו שפרופסור אריה רוט הקרדיולוג המעולה אמר לאבא שלנו שדברים טובים לא שומרים לעצמנו ורצוי לשתף את הסביבה הקרובה והאוהבת. זה היה אחרי שאבא שלנו התלונן שיש לו גזים.

למה Orange?
אז הסיפור של התפוזים הולך ככה. אחד היה איש מאד מבוסס ואפילו עשיר גדול ועסקיו היו חובקי עולם. הוא כבר עשה המון דברים אבל עסקי התפוזים שלו היו ממש גדולים ובכל העולם. הוא מכר תפוזים, גידל תפוזים ואפילו היה בעלים של מפעל ענק לפרי הדר עם מאות עובדים, משאיות, פרדסים ובכלל קונצרן שלם ותמיד התפוז במרכז. אומרים לי שאפילו  Orange זה שלו. אפילו כשהחל לבנות שכונה אדירה של קוטג'ים עם בנינים גבוהים בצד, קרא לשכונה נווה תפוזים. כולם ידעו שהתפוזים זה הסיפור.

יום אחד וזה היה כבר לקראת ערב שאל אותו אחד מחבריו על החיים ועל הדרך שבה התעשר כל כך. אז הגיבור שלנו הסביר שהכל התחיל מתפוז אחד. כן הכל מתפוז אחד ואפילו לא גדול במיוחד. "קניתי ממישהו תפוז אחד ומכרתי אותו מיד בכפול, ולא בכוונה בכלל ואז הבנתי שתפוזים זה יופי, וככה קניתי ומכרתי וגדלתי ואז קניתי יבול שלם וגם מכרתי ואחר כך עוד ועוד וזהו בכללי". אז החבר שהיה בכל זאת קצת איך לומר חטטן שאל "ככה פשוט הכל מתפוז אחד וזהו?" אז הגיבור שלנו הוסיף מה פתאום הכל. חוץ מזה הדוד שלי מת והשאיר לי עשרה מיליון דולר!...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה